Az előző évek hullámzása után tavaly ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. A füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét Húsvét előtt értékesítik; igencsak jól jön ez a „sonka-boom„ az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak – állapítja meg a GfK Hungária felmérése. Ha a húsvét súlyát a teljes éves értékesítésen belül vizsgáljuk, egyértelműen megállapítható, hogy míg a gépsonkáknál enyhén nőtt az ünnepi időszak fontossága (2004-ben az értékesített mennyiség ötöde ekkor fogyott el), addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkáknál a már fent említett hullámzás következtében a 2001-es 58 százalékról 2004 húsvétjára 47 százalékra csökkent az ünnep szerepe a teljes éves értékesítéshez viszonyítva. 2005-ben ismét növekedés volt tapasztalható e téren.
A csokoládéfigurák forgalma két időszakban fut fel Magyarországon: télen a Mikulás, tavasszal pedig Húsvét előtt. Ellentétes tendenciájú évek után tavaly csökkent a húsvéti csokifigurák értékesítése. 2001-től 2003-ig a húsvéti figurák mennyiségi piaca zsugorodott, 2004-ben növekedett, majd 2005-ben ismét visszaesett. A kilogrammonkénti átlagárak 2001 és 2003 között ezzel ellentétesen erősen növekedtek, míg 2004-ben erőteljes csökkenésnek indultak, s egészen a 2002-es szintre estek vissza. Ez utóbbi körülménynek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése. 2005-ben további enyhe csökkenést követően a kilogrammonkénti átlagárak 2100 forintnál állapodtak meg.
Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe. Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát – állapítja meg a GfK Hungária.

Hatalmas hajtóvadászat van érvényben az ország legkeresettebb bűnözői ellen