Április 18-án kezdődik a nagykörúti villamos vonalának átépítése, hogy szeptembertől üzembe állhassanak az új Siemens-Combino villamosok. Emiatt hatalmas torlódásokra kell számítani a Nagykörúton és a budai körúton. A felújítás alatt buszokkal szállítják majd az utasokat, több helyen megszüntetik a parkolási lehetőséget és buszsávot jelölnek ki a Nagykörúton, illetve kétszer egy sávon fognak közlekedni az autók ebben az időszakban.
A villamosok 36 milliárd forintos árán felül a fővárosi önkormányzatnak és a BKV Rt.-nek 3,4 milliárd forintot kell arra fordítania, hogy az új szerelvényekkel be lehessen állni a kocsiszínbe, áramot tudjanak felvenni és fel lehessen szállni rájuk. A BKV vezetősége korábban mindössze néhány száz millió forintos pluszköltségről beszélt, amit a villamosok fogadási feltételeinek megteremtése érdekében félre kell tenni.
Vajda Pál városüzemeltetésért felelős főpolgármester kérdésünkre elmondta, hogy a tender kiírását követően már tervezték a felújítási munkát. A Combino villamosok, amelyek gyorsabb utasszállítást tesznek lehetővé, akár már a jelenlegi feltételek mellett is közlekedhetnének, de érdemes és szükséges is korszerűsíteni az infrastruktúrát – vélekedett. Az alacsony padlóhoz hozzá kell igazítani az utas peront, és célszerű például visszatápláló rendszerű energiarendszert kialakítani – tette hozzá.
Szálka Miklós, a városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke egyetért a villamosok cseréjével, de emlékeztetett arra, hogy a tenderen nem a legolcsóbb ajánlat (Bombardier) nyert. Ha nem jött volna a villamos, akkor is át kellett volna építeni a nagykörúti pályát – fogalmazott, hozzátéve, a 47-es, 49-es vonalán 40-50 éves villamosok járnak, előre kell tehát gondolkodni, a világon mindehol alacsony padlójú villamosokat helyeznek üzembe, mert ezzel gyorsabb az utascsere.
A Combino villamosok mindegyike 2,40 méter széles és 54 méter hosszú, s akár több mint 300 utas szállítására is képes.
A nagykörúti átépítési munkát két ütemben végzik. Május 19-ig a Moszkva tér és Blaha Lujza tér között újítják fel a felsővezetékeket, második ütemben pedig a Blaha és a dél-budai megállók közt korszerűsítik a pályát. A két főütem között, május 20-án és 21-én a nagykörúti teljes vonalszakaszon leáll a villamosközlekedés és villamospótló buszok szállítják az utasokat. A második ütem pünkösdi hétvégéjén és hétfőn, június 3-5-ig a nagykörúti villamosok rövidebb útvonalon, a Moszkva tér és az Oktogon között járnak.
A nyolc hétig tartó rekonstrukció részeként átépül a 4-es, 6-os villamos teljes áramellátási rendszere, a Margit hídi pesti és budai felhajtón panellcserét hajtanak végre és öt megállóhely párt kiszélesítenek. Valamennyi utasperon magasságát megemelik 12 centiméterrel, hogy az alacsony padlós villamos bejáratával egy szintbe kerüljenek, így a kerekesszékkel, babakocsival közlekedők is akadálymentesen be- és ki tudnak majd szállni a járműből. Emellett új váltókat építenek be és több helyen kicserélik a síneket.
A tervek szerint a felújítás június 9-én, egy nappal a 2-es metró rekonstrukciós munkáinak kezdete előtt ér véget (idén a Deák téri, a Moszkva téri és a Déli pályaudvari megállót építik át).

Sokkos állapotban van a Palatinuson medencébe fulladt kislány édesanyja