A kormányzati portálon keresztül is beadható az úgynevezett Robinson-nyilatkozat, mellyel a polgárok megtilthatják, hogy a Belügyminisztérium személyes adataikat marketingcélokra kiadja. Azok tudják így megkerülni a papíralapú, névre szóló levélszemét-áradatot, akik korábban regisztrálták magukat okmányirodában. A tiltó nyilatkozatot a látogatók az oldalon keresztül adhatják be – a tiltás megtörténtéről e-mailben és postán is kap értesítést a polgár.
Azok, akiknek nincs hozzáférésük (akár az internethez, akár a kormányzati portálhoz), továbbra is hagyományos levélben kezdeményezhetik, hogy személyes adatataikat marketingcélokra ne adják ki.
Robinsonnak nevezi a marketing szakma azokat az embereket, akik megtiltják, hogy kereskedelmi üzenetekkel találják meg őket. Amerikában tulajdonképpen adatbázisonként, illetve vállalatonként kell nyilatkozniuk a polgároknak, ha nem kívánnak névre szóló ajánlatokat kapni. Hazánkban elvileg elegendő a Belügyminisztériumhoz tartozó Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatalnál kérni, hogy ne adják ki személyes adatainkat marketingcélra – bár tény, hogy ezzel a máshonnan származó információkkal operáló cégeket és különösen az e-mailes levélszemetet nem lehet megkerülni.
origo.hu

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja