Semmittevés után tarolás – Nem létező százmilliárdok

Bár Magyarország fővárosában az eltelt négy évben nem épült egy centiméternyi metróalagút, és a korábbi ígéretek sem valósultak meg, az országgyűlési választás első fordulójában a fővárosban tarolt a Budapestet is irányító MSZP–SZDSZ-koalíció, összességében a listás szavazatok 56,06 százalékával.

Magyar Nemzet
2006. 04. 10. 22:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alig másfél héttel a választás előtt Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor 800 milliárd forintos fejlesztési tervről szóló szerződést kötött, amelynek számos pontja olyan ígéretet tartalmaz, amelyet a balliberális városvezetés másfél évtizede képtelen beváltani.

Budapesten vasárnap az MSZP 43,78 százalék szavazatot kapott, míg az SZDSZ országos eredményét csaknem megduplázva, 12,28 százalékot szerzett, így a Fidesz 35,11 százalékkal hiába lett a budapesti második helyezett, a külön induló MDF 5,3 százalékos szereplése is az ellenzék hátrányát jelzi. Az eredmények azt mutatják, hogy a jelenlegi balliberális városvezetés eredmények nélkül is sikerrel szerepel választásról választásra. Emlékezetes, a polgári kormányzás idején a fővárosban felépült a Nemzeti Színház, a Művészetek Palotája, a Millenáris Park, a lágymányosi egyetemi központ, megújult a Hősök tere, újjáépült az Uránia Nemzeti Filmszínház, valamint a leégett sportcsarnok helyén a Budapest Sportaréna. Eközben az 1998 és 2002 közötti ciklusban az MSZP és az SZDSZ ellenzékként folyamatosan Budapest ellehetetlenítéséről, „kiszárításáról”, a négyes metró beruházásának leállításáról beszélt, sőt Demszky Gábor főpolgármester mind a mai napig 100 milliárd forintos elvonást emleget. A négy évvel ezelőtti kormányváltás után a kormánypártok nagyarányú fejlesztést, az árvízvédelmi gátak megépítését ígérték, s első helyre a négyes metró beruházását tették.
Ehhez képest az idén március 27-én Demszky Gábor és Medgyessy Péter volt miniszterelnök sokadszorra bejelentve a beruházás tényleges megkezdését, tegnap letette a négyes metró alagútjának alapkövét. Bár a tényleges alagútfúrás csak jövőre kezdődik, a balliberális politikusok továbbra is az Orbán-kormányt hibáztatják, hogy az eltelt négy évben egy centiméternyi pályaszakasz sem épült.

Részletek a Magyar Nemzet április 11-én megjelenő számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.