Csak az ötvenedik körig volt kérdéses Fernando Alonso győzelme a Monacói Nagydíjon, ám az addig rátapadó Kimi Räikkönen mögött ekkor megadta magát a Mercedes-motor, és a következő körökben már nem akadt kihívója a Renault pilótájának. Alonso egy kör híján rajt-cél győzelmet aratott, mindössze a 24. körben, boxkiállása alkalmával engedte át a vezetést Mark Webbernek.
A spanyol negyedik idei és első monacói diadalával huszonegy pontra növelte összetettbeli előnyét azzal a Michael Schumacherrel szemben, akit a sportfelügyelők szombat este megfosztottak pole pozíciójától. A német az időmérő hajrájában emlékezetes módon kisodródott a Rascasse-kanyarban, és mivel eltorlaszolta a pályát, vetélytársai nem tudtak javítani idején. Mozdulatát a felügyelők szándékosnak ítélték.
Az utolsó helyre száműzött Ferrari-versenyző végül az ötödik helyen ért célba. A büntetésével az első sorba előrelépő Mark Webber sokáig a harmadik helyen autózott, ám az kipufogóhiba miatt nem jutott el a célig. A második hely így Juan-Pablo Montoya ölébe hullott, a bronzérmes pozícióban leintett David Coulthard pedig Jarno Trulli kései műszaki problémája után lett dobogós.
A pole pozíciót Schumacher büntetésével megkaparintó Alonso szokás szerint remek rajtot vett, és mögötte sem változott a sorrend – Webber, Räikkönen és Montoya követte Renault-ját. A McLaren finn pilótája azonban a második kör elején kihasználta Webber apró hibáját a St. Devote-ban, és a következő emelkedőn megkerülte a Williams-t.
A mezőny végén a két Midland okozott forró pillanatokat, a piros lámpák kialvása után Christijan Albers a falra passzírozta csapattársát, Tiago Monteirót. A holland később áthajtásos büntetést kapott tettéért, Monteirónak pedig első szárnycserére kellett a boxba hajtania.
Az új motorral, a boxutcából induló Michael Schumacher dinamikus módon kezdte a futamot, az első körben a Mirabeau-ban csapattársát, a szintén a mezőny végéről startoló Felipe Massát előzte meg, majd a két Super Agurit és Albers-t is, a 15. Jenson Buttonon azonban nem talált fogást. Massa tudománya ugyanakkor már Albers mögött elfogyott, és a 18. körig a holland mögött vesztegelt (aki ekkor töltötte le büntetését).
Alonso nem tudott elszakadni Räikkönentől, és lőtávolban maradt Webber és Montoya is. Az élen álló négyest Rubens Barrichello követte, a brazil azonban nem tudta tartani a lépést az élmezőnnyel, a 20. körre már körülbelül húsz másodperces hátrányba került. A lomha Honda mögé ráadásul Nico Rosberg, David Coulthard és Giancarlo Fisichella is beragadt.
Michael Schumacher a 20. körben szép mozdulattal megelőzte Jenson Buttont a Nouvelle Chicane-ban, majd rövidesen kezdetét vette a kerékcserék első hulláma, amelyet szokás szerint az élboly nyitott. Montoya a 21. körben látogatta meg szerelőit, Räikkönen egy, Alonso három, Webber négy körrel később tette meg ugyanezt, a sorrend nem változott közöttük.
Alonso tempója a második etapban visszaesett, nemcsak Räikkönen loholt a nyomában, utolérte őket Webber is, a 30. körben a trió egy másodpercen belül autózott. Őket Montoya, Barrichello, Trulli és Klien követte, a nyolcadik helyen poroszkáló Nick Heidfeld BMW-je mögött pedig hét autóból álló vonat (Ralf Schumacher, Tonio Liuzzi, Jacques Villeneuve, David Coulthard, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Giancarlo Fisichella) torlódott fel. A nyolc pilóta négy másodpercen belül követte egymást.
Az események A 36. körben pörögtek fel, ekkor kezdtek a boxba szállingózni az egy kiállásos taktikát választók, elsőként a két Ferrari, majd Ralf, Heidfeld, Klien, Button, Barrichello és Trulli (a Red Bull Coulthardot már a 29. körben kihívta). Barrichellónak sikerült a vele egy ütemben tankoló Trulli előtt maradnia, ám csak boxutcai gyorshajtás árán, amiért később áthajtásos büntetést kapott.
A ritkuló forgalomban Giancarlo Fisichella szánta el magát cselekvésre: a 40. körben David Coulthardot fékezte ki agresszívan az alagutat követő sikánban (jobb hátsó kerekével a skót első légterelőjét is megütötte), egy körrel később pedig Villeneuve-ön ismételte meg a mutatványt. Az olaszon kívül a boxból visszatérő Schumacher is szárnyakat kapott, és megelőzte Albers-t, Scott Speedet, Jenson Buttont, majd a St. Devote-ban Villeneuve-öt is.
Az élen álló hármas ekkor már javában a lekörözésekkel volt elfoglalva, amiből Mark Webber került ki vesztesen. Míg Alonsót és Räikkönen gond nélkül vágott magának utat a forgalomban, az ausztrál beragadt Fisichella mögé, és mire a 48. körben megelőzte, már tíz másodperces hátrányba került az élen álló páros mögött.
Ez azonban a következő másodpercekben elvesztette jelentőségét, mivel Webber motorját megfőzte egy kipufogóhiba (korábban Malajziában és Ausztráliában, ahol szintén versenyképes volt, ugyancsak műszaki hiba sújtotta az ausztrált). Ráadásul nem is ideális helyen parkolta le autóját, a Williams eltávolításához pályára kellett küldeni a Safety Cart.
A két tankolásos stratégián lévő versenyzők – köztük Alonso, Räikkönen, Montoya, Fisichella és Rosberg – ekkor a boxba viharzottak, a McLaren finn pilótája azonban már nem sokáig tudta folytatni a versenyt: az 51. körben az ő erőforrása is megadta magát a Grand Hotel után.
A biztonsági autót követő Alonso mögött Montoya, Barrichello, Trulli, Klien, Coulthard, Michael Schumacher, Fisichella, Heidfeld sorrend alakult ki, a valóságban azonban a spanyolt a körhátrányban lévő Schumacher és Fisichella követte a pályán. Ez az 52. körben történő újraindítás után is így maradt, sőt, mivel messze ez a páros volt a leggyorsabb a mezőnyben, a 63. körben Alonsótól is visszavették körüket.
Izgalmakat az utolsó etap is tartogatott. Először Nico Rosberg ütközött a falba az utolsó kanyarban, miután a Webbert is kiejtő kipufogóhiba miatt a motorja folyamatosan gázt kapott, majd Christian Klien hajtott a boxba műszaki hiba miatt. Jacques Villeneuve a Safety Car alatti előzésért kapott áthajtásos büntetést, Rubens Barrichello pedig a 63. körben töltötte le a neki boxutcai gyorshajtásért kiszabott bírságot.
A harmadik helyet Jarno Trulli örökölte a Honda braziljától, ám csak ideiglenesen: öt körrel a leintés előtt megadta magát a Toyotája, így kénytelen volt továbbadni a bronzérmet David Coulthardnak. A negyedik helyre visszacsúszó Barrichellót az utolsó körökre Schumacher is utolérte, ám a tavalyi futammal ellentétben megelőzni most nem tudta.
Alonso eközben Kimi Räikkönen egy évvel ezelőtti diadalához hasonló magabiztossággal fogyasztotta a köröket, majd tizenöt másodperces előnnyel megnyerte a Monacói Nagydíjat Montoya és Coulthard előtt. Giancarlo Fisichella negyedik lett, és így előrelépett a bajnoki tabella harmadik helyére.
Forrás: a5.hu

Kövér László: „Gyurcsány legalább a családját szereti”