A magyar diákok harmada nem érti az elolvasott szöveget

A magyarországi diákok közel harmada nem érti az elolvasott szöveget – derült ki az országos kompetenciamérés adataiból. A matematikai képességeik még ennél is rosszabbak – közölte a Sulinova Kht. Értékelési Központjának vezetője.

MNO
2007. 04. 10. 13:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Figyelőnet ismertette az országos kompetenciamérés adatait, melyből kiderül, hogy a magyarországi diákok közel harmada nem érti az elolvasott szöveget. Ezzel kapcsolatban a Sulinova Kht. Értékelési Központjának vezetője, Balázsi Ildikó az InfoRádiónak elmondta, a diákok matematikai képességei még ennél is rosszabbak, különösen a 10. évfolyamosnál fiatalabbak körében. Az ő számukra ugyanis különösen szokatlan ez a fajta képességfelmérés.

A szakértő szerint mindez azt jelenti, hogy a magyar diákok egyharmadának a tudása nem elegendő a továbbtanuláshoz, illetve ahhoz, hogy elhelyezkedjenek a munkaerőpiacon.

Ráadásul javulás sem mutatkozik, tette hozzá Balázsi. Az intézmény vezetője emlékeztett arra, hogy a 2000-ben, illetve 2003-ban elvégzett, a tanulói teljesítményt nemzetközileg értékelő úgynevezett PISA-teszt szerint a magyar diákok a szövegértelmezést illetően az alsó egyharmadban végeztek.

A régiók teljesítmény szerinti sorrendje hasonlóan alakul mindkét teszten és mindhárom évfolyamon. A legmagasabb átlageredményt a nyugat-dunántúli régió tanulói érték el, a leggyengébb átlageredmények pedig a Dél-Dunántúl, Észak-Alföld, Észak-Magyarország régiókban születtek. A területi eloszlások mentén vizsgálva a teljesítménykülönbségeket: nagy részük az egyes régiók, megyék és kistérségek társadalmi, gazdasági helyzetében mutatkozó különbségekkel magyarázhatóak – tette hozzá Balázsi Ildikó.

Településtípus szerint a korábbi évekéhez hasonló teljesítménykülönbségeket találunk a 6. és a 8. évfolyamon. A kisebb települések felé haladva fokozatosan csökkennek a teljesítményátlagok. A 6. és a 8. évfolyamon a községi iskolákban tanulók átlaga 30 ponttal marad el az országostól, a két szélső érték – a községekben és a fővárosban tanulók eredményértékelése – között több mint 60 pontnyi a különbség mindkét felmért terület átlagos teszteredményeiben.

A legújabb PISA-tesztet 2006-ban végezték, ennek eredményeit azonban még nem ismerjük – tette hozzá Balázsi Ildikó.

(inforadio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.