Aba Botond fogja irányítani az országot

Aba Botond, a BKV év végén menesztett vezérigazgatója lesz április 16-tól a Regionális Közlekedésszervezési Irodák újonnan létrejövő, ám hamarosan fontos szerepet játszó hálózatának vezetője mint személyközlekedési igazgató. Ez gyakorlatilag az ország közlekedésének irányítását jelenti.

MNO
2007. 04. 12. 12:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyik intézményét, a Közlekedéstudományi Intézet Kht.-t (KTI) bízta meg a regionális közlekedési irodák (RKI) létrehozásával. A KTI honlapjáról az is kiderül, a személyközlekedési igazgató Aba Botond lesz. A poszt valójában az egész hálózat vezetését jelenti.

Az RKI-kat azért hozták létre, hogy működtetni lehessen egy többszereplős, tehát magáncégekkel is számoló országos közlekedési rendszert. A cél, hogy a társaságok szabályozott körülmények között versenyezzenek, ugyanakkor össze is hangolják tevékenységüket, járataikat. Az irodák eleinte adatokat fognak gyűjteni az adott régió személyszállításáról, vagyis elsősorban a MÁV és a helyi Volánok járatairól, utasaik számáról. A 2007 decemberében életbe lépő menetrend készítésekor már egyeztetni, koordinálni fognak a közlekedési társaságok között.

A hamarosan azonos tarifával dolgozó vasút és volánok párhuzamos járatai közül a tervek szerint az egyik megszüntethető, másrészt lehetővé kell tenni a kényelmes átszállást a különböző cégek járművei között.

A végső cél pedig az, hogy a GKM nevében az RKI-k rendeljék meg a szolgáltatásokat, magyarán az irodák döntik majd el, hogy mely járatok működéséhez hajlandók állami támogatást adni. Ha minden jól megy, a 2008 decemberében életbe lépő 2009-es menetrendek már így készülnek, de az is lehet, hogy csak néhány régióban. Az viszont biztos, hogy a ma még ismeretlen RKI-k fontos szerepet fognak játszani a közlekedési ágazatban, mivel ők osztják majd a pénzt.

A gyakorlatban az is elképzelhető, hogy pályázatokat írnak ki mondjuk két település közti, bizonyos mennyiségű férőhely továbbítására, majd a MÁV, a helyi Volán és a még jelentkező magánfuvarozók közül az nyer, aki a legkisebb támogatással elvállalja adott paraméterekkel a feladatot. Azt is tervezik, hogy a jelenlegi 24 Volánt is hét regionális társaságba vonják össze, vagyis pontosan az RKI-k területi felosztását másolnák le.

Az irodák egyelőre összesen néhány tucat embert foglalkoztatnak, minden régióban öten dolgoznak majd. Aba Botond a regionális irodákat összefogó, néhány fős központ vezetője lesz.

Aba Botond 13 évig irányította a főváros közlekedési cégét, ahol 1980 óta dolgozott, és a Combino villamosok körüli botrányok miatt kellett távoznia posztjáról.

(index.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.