Varga Péter közölte: a 300 százalékos forgalomnövekedés, amelyet idén márciusban regisztráltak, 81 ezer személy- és 69 ezer tehergépjárművet jelent. Apátfalva hét kilométerre van az átkelőtől, és az átkelőhöz vezető 43-as út a falun keresztülmegy.
Ez a forgalom, amely 140 ezer járművet jelent havi szinten, a településen zúdul keresztül – mutatott rá.
Hangsúlyozta: a Makó felől bevezető útszakasz is a település szívébe vezeti be a forgalmat, miközben a közlekedési morál „finoman szólva sem túlságosan jogkövető„. A kamionok, amelyek külterületen 90 kilométeres sebességgel közlekednek, gyakorlatilag alig lassítanak és 70-80 kilométer/órás sebességgel hajtanak be a faluba.
Az átmenő forgalom a 43-as út menti falvakban élőknek nem ismeretlen, de egy éven belül ekkora növekedéshez nem lehet hozzászokni. Ráadásul a határőrség szerint a nyáron még tovább, becslések szerint 30-40 százalékkal nőhet a forgalom.
A szomszédos Ferencszállásról már olyan információk érkeznek, hogy lakói, akik ezt már elviselhetetlennek tartják, adott esetben még forgalomlassító demonstrációra is hajlandók, bár ez nem megoldás a problémára – tájékoztatott.
Véleménye szerint a megoldás az út kezelője, a Magyar Közút Kht. kezében van. A 43-as Főközlekedési Út Területfejlesztési Önkormányzati Társulás tagjai, azaz Klárafalva, Ferencszállás, Makó, Kiszombor, Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak vezetői mindent megtesznek azért, hogy jó belátásra bírják a társaságot, hogy végezzék el azokat a forgalomlassító beruházásokat, amelyeket Makón, Magyarcsanádon és Deszken is megtettek – emelte ki.
(MTI)
Pánikolnak a kihagyottak, retteg a békétől Brüsszel
