A megyei közgyűlés elnöke elmondta, hogy országosan 42, Pest megyében 3 útvonalat érint a közlekedési tárca által hozott rendelkezés, amit semmiféle hatástanulmány nem előzött meg. A Budapest-Vác, a Budapest-Pilisvörösvár és a Kiskunlacháza-Dömsöd útvonalon a teherkocsikra kivetett újabb adónem következtében megnövekszik a környékbeli települések átmenő forgalma, mert a nehéz járművek ezeket az útvonalakat választják a pluszköltség elkerülésére. Márpedig ezen utakon már most is aránytalanul nagy a forgalom, ami fokozott környezeti megterhelést jelent, és rontja az ott lakók életminőségét – tette hozzá.
Az elnök kifejtette, hogy a megye 2400 kilométeres úthálózatán a főváros miatt eleve nagyobb a forgalom az országos átlagnál, a burkolat nagy része felújításra szorulna, ám a költségvetés erre nem áldoz. A kormány EU-s forrásokra számít, de a nyilvánosságra került terv szerint a 2007-2013 közötti időszakra beütemezett 40 milliárd forint zömét eleve a fővárosnak szánják, és Pest megye csupán 5 milliárd forinttal részesülne ebből az összegből – ami a megyei közgyűlés számára elfogadhatatlan – emelte ki.
(MTI)
Életet mentettek a hős rendőrök
