11 milliárd forintos veszteséggel zárt tavaly a BKV

11 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2006-os évet a BKV. A cég nem tesz le az elektronikus jegy-és bérletrendszerre való átállásról, de új megoldást keresnek, miután az erre kiírt pályázat sikertelenül zárult.

MNO
2007. 05. 24. 14:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV jegyekből és bérletekből befolyt bevétele csaknem 43 milliárd forint volt tavaly, közel ötmilliárddal több, mint az előző évben. A cég vesztesége összességében a korábbi 22 milliárd forintról 11 milliárdra csökkent – mondta el szerdai sajtótájékoztatóján Tóth Norbert, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese. Az idei évre még veszteséget terveznek, de a cél, hogy 2008-ban már nullszaldós legyen a közlekedési vállalat. A cég hitelállománya viszont nőtt, 63 milliárdról 69 milliárd forintra.

A BKV üzemeltetési és fejlesztési támogatásként tavaly csaknem 97 milliárd forintot kapott az állami és a fővárosi költségvetésből. Beruházásokra összesen 74 milliárd forintot fordítottak, ennek legnagyobb részét állami és önkormányzati forrásokból. A Combino villamosok beszerzése 23,5 milliárd forintba került 2006-ban, a nagykörúti felújítás 4,6 milliárdba, a 4-es metró 18,7 milliárdba, az 50 új Volvo-busz lízingelése 3,3 milliárdba.

A BKV nem tett le az elektronikus jegy- és bérletrendszerre való átállásról. Az év végén, legkésőbb a jövő év elején megjelenik az új pályázati kiírás, és 2008-ban már szeretnék megkezdeni a tesztüzemet is, először a metrón és a HÉV-en – mondta el Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója. Az előző, sikertelen pályázatra 60 milliárd forintos ajánlat érkezett, ebből 20 milliárdba került volna a rendszer, és 40 milliárdba a tíz évi üzemeltetést.

(Lánchídrádió)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.