Munkanapokon ötvenkilenc, hétvégén negyvennégy-negyvenöt járat áll meg a hétfőn átadott vasúti szakasz ferihegyi megállójánál. „Ma reggel háromnegyed hét helyett háromnegyed kilencre értünk be, minden megállóhelyen sokat időztünk„ – mondta egy idős asszony a Magyar Hírlapnak. „Amikor a Kóka ment vele, nem késett egy percet sem, meg fényesre is volt pucolva” – méltatlankodott a férje a csaknem öt és fél milliárd forintos, uniós pénzből felújított vasúti szakasz ferihegyi megállójánál.
Az előzetes bejelentések szerint a Nyugati pályaudvarról huszonkét-huszonhét perc a menetidő, ez azonban az első próbálkozás alkalmával már indulás előtt megdőlt: a monori vonat eleve tizenöt perc késéssel indult. A törzsutasok szerint ezen a vonalon rendszeresek a késések – írja a lap.
A szerelvényen az átlagos magyar – vagyis piszkos ülések, ablakok, padló – fogadják a „kalandvágyó” utasokat. Mindezt tetézi az elviselhetetlen hőség. A lap megjegyzi: a légikikötő megállójában csak heten szálltak le. Az új állomás tetszetős, de sem az esőtől, sem a hőségtől nem véd. A padok közül csupán kettő van árnyékban, vécé nincs. A környékbeliek az iszonyatos zajra panaszkodnak.
(Magyar Hírlap)
Kis ország nagy titka: lehet-e számunkra is minta az ír technológiai csoda?
