Napok óta sorakoznak a bőröndök a római repülőtéren, de nem a futószalagon, hanem a leszállópályák mentén, a hangárokban, a folyosókon. Van utas, aki órákat vár poggyászára. A várakozási idő átlagosan 40 és 100 perc közötti, de van olyan poggyász is, amelynek teljesen nyoma vész. Reklamálni pedig felesleges, a naponta 100 ezernyi utas tehetetlen és nincs kivétel. Eltűnt a római főpolgármester bőröndje is.
A poggyászkezelő cégek a nyári főszezon utastömegére hivatkoznak. A szakszervezetek a munkaerőhiányra hivatkoznak, a repülőtér vezetősége szerint azonban szabotázsakcióról van szó, szándékos a bőröndök lassítása, hiszen ma már automata rendszer működik. De a bőröndökre ragasztott címke kódját leolvasó kamerákat a poggyászkezelő személyzet szabotálja egyrészt azért, hogy ne kelljen annyit dolgozni, másrészt azért, hogy késő estig dolgozva túlórát teljesítsen több fizetésért.
A római repülőtéri káosz olyan méreteket öltött, hogy a közlekedési minisztérium felügyelői érkeztek meg a fiumichinoi Leonardo da Vinci repülőtérre és ma csúcsértekezleten intézkednek a helyzet normalizálásáról. Az olasz fogyasztóvédők tömeges feljelentéssel fenyegetnek, és kártérítést követelnek. Tavaly 6 millió bőrönd haladt át a római reptéren. A világon évente 30 millió poggyász vész el a nemzetközi repülőtereken, a légitársaságok tavaly 2,9 milliárdot költöttek euróban az utasok kártérítésére.
(radio.hu)
Nem kompország – hídország
