Fidesz: egymilliárd kellene még az idén nemzeti marketingre

A nemzeti marketing javítására azonnali kormányzati lépéseket, legalább 1 milliárd forintos pluszforrást sürgetett Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottságának fideszes elnöke a stagnáló első héthavi turisztikai mutatószámok ismeretében.

MNO
2007. 09. 05. 9:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ellenzéki politikus a Központi Statisztikai Hivatal szerdán közölt adataira hivatkozva kijelentette: óriási bajban van a hazai turizmus, Magyarország jelentősen lemarad a környező országokhoz képest, amiért a kormány elégtelen marketingstratégiáját, illetve a marketingre fordított alacsony összeget is felelőssé tette.

Bánki Erik szerint még az idén legalább 1 milliárd forinttal meg kell emelni a Magyar Turizmus Zrt. forrásait, és jövőre a marketing-költségvetést az idei háromszorosára kell bővíteni.

A KSH legfrissebb tájékoztatója szerint az idén az első hét hónapban a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma stagnált 2006 azonos időszakához képest. Az első fél évben még 1 százalékos növekedést mértek.

Az első hét hónapban a külföldi vendégek száma kevesebb mint 1, a vendégéjszakáké 3 százalékkal csökkent 2006 azonos időszakához viszonyítva. A KSH összesítéséből az is kiderül, hogy a Balaton-üdülőkörzet kiemelkedően teljesített a hazai turistákat tekintve: 8 százalékkal nőtt a belföldivendég-forgalom a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva; a szállodákban 9 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma, ezen belül a négycsillagos egységekben 34 százalékos volt a növekedés.

Az adatok alapján Bánki Erik egyértelműnek nevezte, hogy a hazai turizmus nagy bajban van, különösen azt figyelembe véve, hogy az európai országokban a növekedés a vizsgált időszakban 6-8 százalék körül alakult. Még kedvezőtlenebb a helyzet, ha az eredményeket az üdülési csekkek felhasználása nélkül nézzük.

„A Fidesz turisztikai munkacsoportja nevetségesnek és elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány többet költ saját kommunikációjára, mint marketingre„. Példaként említette, hogy a magyarországi marketingköltségek az osztráknak csak mintegy egynyolcadát, a közvetlen versenytársaknak minősülő szomszédos országokénak pedig alig egyharmadát teszik ki.

A balatoni adatokat figyelembe véve az ellenzéki politikus úgy vélte: egyértelműn hiba volt, hogy a kormány felszámolta a Széchenyi-tervet. Szavai szerint a balatoni 4 csillagos szállodákban eltöltött, 34 százalékkal növekedő vendégéjszakák száma bizonyítja a terv sikerességét, hiszen a legtöbb 4 csillagos wellness-szálloda ennek keretében épült.

Bánki Erik azt mondta: a fővárosban – tekintettel az egy szobára jutó bruttó árbevétel visszaesésére – az országosnál is kedvezőtlenebb a helyzet, és Budapestet illetően önálló marketingkampányt sürgetett.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.