A kereskedelmi etikai kódex egyéves de facto működése alatt a kereskedelmi etikai testülethez csupán egy eljárásig is eljutott, illetve elbírált panasz érkezett – mondta a Világgazdaságnak Imre István elnök. Többet is kaptak, de azok nagy része nem volt reális, vagy nem etikai, hanem jogi problémák voltak. Ezek nem tartoznak a kompetenciájukba.
Több oka lehet annak, hogy csak egyetlenegy eljárásig eljutott és végigvitt esetük volt egy év alatt. Egyrészt annak tudható be, hogy a kódex és a jelentős piaci erőt szabályozó új kereskedelmi törvény hatására enyhülhettek a korábbi feszültségek, s az aláírók – számuk már meghaladja a 60-at – sok mindent tettek az etikai kódex szellemében. Másrészt a fogyasztók nemigen tudnak a lehetőségről. Az érintett szervezetekkel már felvették a kapcsolatot a tájékoztatás és az etikai jellegű panaszok hatékonyabb átadása érdekében – közölte.
Főleg a beszállítóktól számítottak több bejelentésre – tette nyilvánvalóvá Imre. Egy részük feltehetőleg fél a retorziótól, pedig az eljárás kezdeményezője érdekvédelmi vagy szakmai szervezet is lehet, így a beszállító neve nem is kerül nyilvánosságra. Lehet, hogy ezt sokan nem tudják, erre az illetékes érdekvédelmi és szakmai szervezetek hívhatják fel a figyelmet.
(Világgazdaság)
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
