Die Presse (diepresse.com)
A konzervatív bécsi napilapban Az SPÖ megalakítja a „másként szekciót” címmel foglalkozik az osztrák szocialisták homoszexuális témában felmutatott aktivitásával. Mit tegyen az SPÖ, ha a néppárt átveszi a kezdeményezést a „jogokat a homoszexuálisoknak” témában? Megpróbál a „leghomoszexuálisabb bécsi kerület”, Mariahilf szocialista kerületi elnöke, a homoszexuális témának egy egész alapszervezeti alosztályt szánni. Ez egész Ausztriában az első ilyen kezdeményezés lenne. E „másként szekció” nevű platformnak országos szinten kell, hogy kisugárzása legyen a pártra. Mariahilfben, Bécs VI. kerületében található az osztrák főváros legtöbb leszbikusoknak, homoszexuálisoknak és transzneműeknek szánt intézménye. Nem utolsó sorban ezért kívánja Renate Kaufmann SPÖ kerületi elnök itt növelni a politikai aktivitását. Ennek a tematikus alosztályhoz tartozna például az országos SPÖ-n belül szakértői csoport, melyek a homoszexuálisok követeléseit képviselnék. Például, javaslatokat tehetnének az örökösödési és a bérleti jog területén. A lehető legvisszafogottabb módon kívánnak cselekedni és nyíltak kívánnak lenni a nem párttagok kívánságaira is, hangoztatta a szocialista kerületi elnök. Végül is konkrét kerületi projektekről van szó, mint homoszexuális idősotthonok tervezéséről. „A leghomoszexuálisabb kerület egyszerűen minden problémával és kívánsággal szembesült” fogalmazott Kaufmann.
Der Standard (derstandard.at)
A baloldali-liberális osztrák napilapban Günther Strobl A nacionalizmus fékezi az egyesülést című cikkében elemzi a magyar olajcég felvásárlási szándékát kísérő vitákat. A szerző állítja, hogy csak akkor lesz esélye az ÖMV-nak, ha „elmagyarosodik”. Papíron mindenki európai, a mindennapi életben azonban ez egészen másként néz ki: Magyarországon először az számít, honnan jön valaki; csak a második körben érdekes, mit csinál az illető. Tekintettel a magyarországi felfokozott hangulatra, ahol a „gonosz osztrákok” ellen és a „forrón szeretett MOL-jukért” kampányolnak, az ÖMV-nek mindenestül Budapestre költöznie, és belátható időn belül magyarrá kell válni, hogy az álom valósággá váljon. Az ÖMV nagyot álmodott, 2000-ben párhuzamosan a MOL-ba történő beszállással, az akkori ÖMV vezetés a lengyel PKN-t is megcélozta. Egy az ÖMV-ből, MOL-ból és a PKN-ból álló közép-európai céghármast kívántak létrehozni. Ez már akkor is azon bukott meg, már akkor sem tudtak megállapodni, hogy ki vezeti az új céget. Ez az álom időközben már a múlt ködébe vész, a lengyelek belátható időn belül magukkal lesznek elfoglalva. A PKN Orlen az elmúlt évben a nem csak bevásárolt a német benzinkútpiacon, hanem olajfinomítókkal rendelkezik Litvániában (a Jukosz csődtömegéből) és Csehországban (Unipetrol). Az ÖMV-nek, a maga 19 milliárd eurós forgalommal tehát csak a MOL maradt, hogy egycsapással új dimenzióba léphessen. Ugyanez igaz a nagyjából 10 milliárd eurós forgalmú MOL-ra is. Ha a magyarok nem hálnak együtt az oroszokkal, akkor előbb utóbb szóba kell állniuk az ÖMV-vel. Hogy egy vállalat mennyire jól működik, az a válságok idején derül ki leginkább. Nem kevesebb, mint három olajfinomító található alig 150 kilométeres körön belül. S, ha a MOL és ÖMV egyesülne, akkor a három egy kézbe kerülne. A schwechati 9,5 millió tonnás éves kapacitású, a pozsonyligetfalusi 5,5 milliós és a százhalombattai 8,1 millió tonnás forgalommal büszkélkedhet. Ebből a háromból legalább egyet el kellene adniuk egy érdeklődő harmadiknak. Könnyen lehet, hogy ez a sors a schwechatit érintené, amely összehasonlítva Százhalombattával, rosszabb mutatókkal rendelkezik.