A mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) elnöke szerint mindaddig ismétlik a sztrájkot, amíg nem kapnak megfelelő bérajánlatot a vasúttársaság vezetésétől. A GDL csak akkor hajlandó egyáltalán tárgyalóasztalhoz ülni, ha új ajánlatot kap, ilyet azonban a Deutsche Bahn csütörtök kora délutánig nem adott. A GDL azt követeli, hogy a munkahetet egy órával csökkentsék, 40 órára, a béreket pedig 31 százalékkal emeljék.
A vezetés 4,5 százalékos béremelési ajánlatát visszautasították. A szakszervezet azt is követeli, hogy a mozdonyvezetők számára külön bérmegállapodást dolgozzanak ki. A német vasút délutáni bejelentése szerint ugyanakkor a sztrájk ellenére a mozdonyvezetők kétharmada országszerte felvette a munkát. A vasút szóvivője azt is bejelentette: mindent megtesznek, hogy a fontos szállítási határidők tarthatók legyenek, különösen a kikötőkben.
Ebben bel- és külföldön más vasúti társaságokkal is együttműködnek. A teherszállításban a sztrájk az esti és éjszakai órákban teljesedhet ki, mivel a vasúti áruszállítás legnagyobb része éjszaka bonyolódik. Az erősen exportorientált német gazdaságban a cége egy része már szükségtervekkel igyekszik minimalizálni szállítási késéseit és az ebből fakadó veszteségeket.
MTI