Az eddigi vizsgálatok alapján reggel 6 óra 55 perckor egy madár okozott zárlatot egy vezetéken, ami elektromos áramot táplált a felsővezetéki hálózatba – közölte Sigulinszki Tibor. A „betápláló vezeték” zárlatos lett, rászakadt a pályaudvar egyik tároló vágánya felett lévő felső vezetékre, így az egész pályaudvaron megszűnt a felső vezeték áramellátása. A leszakadt vezetéket eltávolították, így megszűnt a zárlat, és ismét el tudják látni a pályaudvar felsővezetékét árammal – tette hozzá.
A teljes helyreállítást vonatmentes időszakban, az éjszaka folyamán végzik el. Az indulásra kész vonatokat a pályaudvarról dízelmozdonyok segítségével húzták át Kőbánya felső, illetve Budapest-Ferencváros állomásra, ahonnan már tovább tudtak közlekedni. Több elővárosi vonat csak Rákos, illetve Kőbánya felső állomásig közlekedett, és onnan fordult vissza. Az induló és érkező vonatoknál 30-90 perc közötti késések is előfordultak. Néhány elővárosi vonat nem közlekedett. A vonatok a déli, kora-délutáni órákig még késni fognak ezen a szakaszon – közölte a szóvivő.
(MTI)
Radnai Márk Magyar Péterről: „Őt nem tanították meg szeretni”