Ellentmondó magyarázatok a BKV-busz okozta balesetről

Saját túlélésükre játszottak a BKV vezetői az elmúlt fél évben, emiatt senki nem törődött az autóbuszok műszaki állapotával. A Móricz Zsigmond körtéri tömeges karambolt a jelek szerint műszaki hiba okozta, állítja a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége alelnöke. A társaság szerint azonban emberi hiba okozta a balesetet.

2008. 09. 17. 22:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden bizonnyal műszaki hiba okozta a Móricz Zsigmond körtéri buszbalesetet kedden – tájékoztatta lapunkat a baleset láttán és a beszámolók alapján Földényi György, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége alelnöke. Elmondta: a jelek szerint a 415-ös Ikarusz motorja felpörgött és ezáltal visszafoghatatlanná vált. Mivel a típus gázpedálja elektromos jeladással működik, elképzelhető, hogy az esős, nyirkos idő miatt valahol rövidzárlat keletkezett.

Mint arról beszámoltunk, kedden délután a Móricz Zsigmond körtér Villányi úti buszfordulójánál egy 153-as jelzésű busz hátulról nekihajtott egy várakozó taxinak és rátolta egy másik parkoló taxira. A busz a roncsokat továbbtolta az előttük parkoló kisteherautóba, azt pedig egy pénzszállító furgonba. A pénzszállító nekiment egy személygépkocsinak, ami egy másik személyautóba nyomódott. A balesetben az egyik taxisofőr könnyebb sérüléseket szenvedett. A BKV azonnali vizsgálatot rendelt el.

Földényi György szerint tarthatatlan helyzet alakult ki a tömegközlekedési vállalatnál, ahol az utóbbi fél évben a vezetők csak a saját túlélésükre játszottak, a járművek műszaki állapota senkit nem érdekelt. A hideg beálltával azonban várhatóan tovább súlyosbodik majd a helyzet, az autóbuszok egy része elindulni sem lesz képes, vagy ha mégis, valahol útközben lerobban. A szakszervezeti vezető hozzáfűzte: nem ritkák a mostanihoz hasonló balesetek, és csak a buszsofőrök lélekjelenlétén, illetve profizmusán múlik, hogy sikerül elkerülni a nagyobb bajt. A közlekedési vállalat pedig működésképtelenné válik, ha a tulajdonos és megrendelő főváros nem tesz valamit ennek megakadályozására.

Szerdán reggel újra BKV-jármű okozott balesetet, ezúttal két 14-es villamos ütközött össze a káposztásmegyeri végállomáson, a Külső Szilágyi út és a Megyeri út kereszteződésében, két utas megsérült. A IV. kerületi és a Móricz Zsigmond körtéren történt baleset körülményeit a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztálya vizsgálja szakértők bevonásával – közölte lapunkkal Sass Oszkár, a BRFK sajtóügyeletese.

Másként látja a történtek egy részét a BKV Zrt., a cég levélben válaszolt felvetésünkre, szakembereik úgy vélik, a műszaki hiba kizárható, valószínűleg emberi mulasztás történt. A tájékozatás szerint a társaság az ügyben igazságügyi műszaki szakértő bevonásával azonnali vizsgálatot rendelt el. A balesetben részt vevő autóbusz legutóbb 2008. június 30-án vett részt műszaki szemlén, amelyen megfelelt, szeptember 16-án 0 óra 40 perckor pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által hitelesített fékpadon fékmérésen vett részt. Az NKH legutóbbi forgalombiztonsági ellenőrzésekor a szakemberek a forgalomban közlekedő autóbuszok menetokmányait és műszaki állapotát ellenőrizték, a társaság járműveit rendben találták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.