Minden bizonnyal műszaki hiba okozta a Móricz Zsigmond körtéri buszbalesetet kedden – tájékoztatta lapunkat a baleset láttán és a beszámolók alapján Földényi György, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége alelnöke. Elmondta: a jelek szerint a 415-ös Ikarusz motorja felpörgött és ezáltal visszafoghatatlanná vált. Mivel a típus gázpedálja elektromos jeladással működik, elképzelhető, hogy az esős, nyirkos idő miatt valahol rövidzárlat keletkezett.
Mint arról beszámoltunk, kedden délután a Móricz Zsigmond körtér Villányi úti buszfordulójánál egy 153-as jelzésű busz hátulról nekihajtott egy várakozó taxinak és rátolta egy másik parkoló taxira. A busz a roncsokat továbbtolta az előttük parkoló kisteherautóba, azt pedig egy pénzszállító furgonba. A pénzszállító nekiment egy személygépkocsinak, ami egy másik személyautóba nyomódott. A balesetben az egyik taxisofőr könnyebb sérüléseket szenvedett. A BKV azonnali vizsgálatot rendelt el.
Földényi György szerint tarthatatlan helyzet alakult ki a tömegközlekedési vállalatnál, ahol az utóbbi fél évben a vezetők csak a saját túlélésükre játszottak, a járművek műszaki állapota senkit nem érdekelt. A hideg beálltával azonban várhatóan tovább súlyosbodik majd a helyzet, az autóbuszok egy része elindulni sem lesz képes, vagy ha mégis, valahol útközben lerobban. A szakszervezeti vezető hozzáfűzte: nem ritkák a mostanihoz hasonló balesetek, és csak a buszsofőrök lélekjelenlétén, illetve profizmusán múlik, hogy sikerül elkerülni a nagyobb bajt. A közlekedési vállalat pedig működésképtelenné válik, ha a tulajdonos és megrendelő főváros nem tesz valamit ennek megakadályozására.
Szerdán reggel újra BKV-jármű okozott balesetet, ezúttal két 14-es villamos ütközött össze a káposztásmegyeri végállomáson, a Külső Szilágyi út és a Megyeri út kereszteződésében, két utas megsérült. A IV. kerületi és a Móricz Zsigmond körtéren történt baleset körülményeit a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztálya vizsgálja szakértők bevonásával – közölte lapunkkal Sass Oszkár, a BRFK sajtóügyeletese.
Másként látja a történtek egy részét a BKV Zrt., a cég levélben válaszolt felvetésünkre, szakembereik úgy vélik, a műszaki hiba kizárható, valószínűleg emberi mulasztás történt. A tájékozatás szerint a társaság az ügyben igazságügyi műszaki szakértő bevonásával azonnali vizsgálatot rendelt el. A balesetben részt vevő autóbusz legutóbb 2008. június 30-án vett részt műszaki szemlén, amelyen megfelelt, szeptember 16-án 0 óra 40 perckor pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által hitelesített fékpadon fékmérésen vett részt. Az NKH legutóbbi forgalombiztonsági ellenőrzésekor a szakemberek a forgalomban közlekedő autóbuszok menetokmányait és műszaki állapotát ellenőrizték, a társaság járműveit rendben találták.