Az új tesztrendszer és szimulátor a korábbinál hatékonyabb és korszerűbb módon értékeli a megszerzett tudást és annak alkalmazását, így jelentősen javíthatja a vasúti közlekedés biztonságát. Az új, komplex vizsgáztatási rendszer mintegy 4200 mozdonyvezető ismereteit méri fel az év végéig – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a szimulátorok a mozdonyvezetők képzésében kiemelt szerepet kapnak. A szabályok helyes begyakorlásán túl segítenek az előre nem látható szituációk kezelésében, ezáltal a helyes döntési reakciók könnyebb megtanulásában is – tette hozzá.
Európa egyik legmodernebb mozdonyszimulátor rendszerét, azaz két hordozható szimulátort és egy helyhez kötött kabinszimulátort korábban uniós közbeszerzési eljárás keretében szerezte be a MÁV Zrt. A rendszer illeszkedik a nemzetközi gyakorlathoz: a fejlett nyugat-európai – osztrák, német és svájci – vasutak képzési és vizsgáztatási rendszerével egyenértékű, és teljesíti az Európai Unió mozdonyvezetők minősítéséről szóló irányelvének szakmai ajánlásait is.
A MÁV összegzése szerint a komplex elektronikus vizsgát 2008. szeptember 8. és október 17. között 1201 mozdonyvezető teljesítette sikeresen. Sikertelen vizsgát mindössze 61 fő tett, ez a most vizsgázottak teljes létszámának kevesebb, mint 5 százaléka. A mozdonyvezetők esetleges sikertelen vizsgájuk esetén két javító lehetőséggel rendelkeznek, ha ez a két pótvizsga is sikertelennek bizonyul, akkor az eredménytelenül vizsgázott munkatárs nem tevékenykedhet tovább mozdonyvezetőként.
(MTI)
Ezek a csepeli BMW-sek fütyülnek a közlekedési szabályokra + videó
