Stagnálás előtt áll az európai repülőtéri forgalom

A nemzetközi repülőtéri iparág szereplői jövőre 2 százalékos globális forgalombővülésre és az európai piac stagnálására számítanak, míg 2010-12 között várakozásaik szerint már 4,2 százalékkal bővül a forgalom a világon, Európában pedig 2,9 százalékkal nő.

MNO
2008. 11. 25. 15:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A repülés és repülőtéri iparág jövőjét Budapesten a csütörtökig tartó, Globális Repülőtér Fejlesztés (Global Airport Development, GAD) konferencián vitatja meg a mintegy 400 résztvevő, az esemény házigazdája a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport – közölte a BA kedden. A repülőtéri iparág éves tanácskozása az üzletág legjelentősebb fóruma, amelyen nemzetközi befektetői csoportok, a világ legnagyobb repülőtereinek első számú vezetői, illetve tulajdonosai, valamint a repülőterek iránt érdeklődő infrastruktúrafejlesztő társaságok vesznek részt.

A konferencia központi témája, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie az iparágnak a következő hónapokban és években. A GAD előadói egységesen úgy vélték, hogy a pénzügyi válság és az azt követő gazdasági krízis, valamint a repülést sújtó recesszió ellenére a repülőtéri iparág egészséges és stabil. Egyetértettek a felszólalók abban is, hogy a jövőben várható növekedés komoly feladatok elé állítja a repülőterek üzemeltetőit és tulajdonosait, különösen Európában. Az európai repülőtereknek feltétlenül növelniük kell a kapacitásukat, máskülönben nem tudnak megfelelni az utazóközönség és a légitársaságok igényeinek – hangzott el.

A GAD résztvevői szerint szükséges az egységes európai légi irányítási rendszer kiépítése is, amely képes gyorsan és hatékonyan reagálni a kihívásokra. Fontosnak tartják a szakemberek a megfelelő szabályozási keretek felállítását: összeurópai környezetvédelmi és működtetési szabályok kellenek ahhoz, hogy az öreg kontinens repülőterei megőrizzék versenyképességüket és, hogy a közel-keleti légikikötők ne „szívják el” az utasokat. A Budapest Airport vezérigazgatója, Jost Lammers a közlemény szerint arra emlékeztetett, hogy a repülési, repülőtéri iparág a világ GDP-jének 7,8 százalékát adja. A résztvevők számos kérdést tettek fel a közép- és kelet-európai befektetési lehetőségekkel kapcsolatban is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.