A repülés és repülőtéri iparág jövőjét Budapesten a csütörtökig tartó, Globális Repülőtér Fejlesztés (Global Airport Development, GAD) konferencián vitatja meg a mintegy 400 résztvevő, az esemény házigazdája a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport – közölte a BA kedden. A repülőtéri iparág éves tanácskozása az üzletág legjelentősebb fóruma, amelyen nemzetközi befektetői csoportok, a világ legnagyobb repülőtereinek első számú vezetői, illetve tulajdonosai, valamint a repülőterek iránt érdeklődő infrastruktúrafejlesztő társaságok vesznek részt.
A konferencia központi témája, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie az iparágnak a következő hónapokban és években. A GAD előadói egységesen úgy vélték, hogy a pénzügyi válság és az azt követő gazdasági krízis, valamint a repülést sújtó recesszió ellenére a repülőtéri iparág egészséges és stabil. Egyetértettek a felszólalók abban is, hogy a jövőben várható növekedés komoly feladatok elé állítja a repülőterek üzemeltetőit és tulajdonosait, különösen Európában. Az európai repülőtereknek feltétlenül növelniük kell a kapacitásukat, máskülönben nem tudnak megfelelni az utazóközönség és a légitársaságok igényeinek – hangzott el.
A GAD résztvevői szerint szükséges az egységes európai légi irányítási rendszer kiépítése is, amely képes gyorsan és hatékonyan reagálni a kihívásokra. Fontosnak tartják a szakemberek a megfelelő szabályozási keretek felállítását: összeurópai környezetvédelmi és működtetési szabályok kellenek ahhoz, hogy az öreg kontinens repülőterei megőrizzék versenyképességüket és, hogy a közel-keleti légikikötők ne „szívják el” az utasokat. A Budapest Airport vezérigazgatója, Jost Lammers a közlemény szerint arra emlékeztetett, hogy a repülési, repülőtéri iparág a világ GDP-jének 7,8 százalékát adja. A résztvevők számos kérdést tettek fel a közép- és kelet-európai befektetési lehetőségekkel kapcsolatban is.
(MTI)
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
