Várhatóan a Lufthansa veszi meg az Austian Airlines-t

Minden bizonnyal a Lufthansa fogja megvenni az Austrian Airlines (AUA) osztrák légitársaságot, legalábbis az AUA képviselői mostantól csak a német céggel folytatnak tárgyalásokat az esetleges átvételről. 

MNO
2008. 11. 14. 9:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az AUA-ban több mint 42 százalékkal bíró állami holding, az ÖIAG elnöke, Peter Michaelis a privatizációs bizottság ülése után bejelentette, hogy mind az Air France-KLM, mind a nagyságra második orosz légitársaság, a szibériai S7 kiesett a versenyből, egyedül a Lufthansa kötelező érvényű vételi ajánlata fekszik az asztalon.

Reménye szerint egy hónapon belül nyélbe tudják ütni a megállapodást a német légitársasággal. Az osztrák kormány augusztusban határozta el a súlyos veszteséggel és adóssághalmazzal küszködő AUA privatizálását. A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.

Pénteki sajtójelentések szerint a Lufthansa egymilliárd eurót hajlandó fizetni az AUA-ért. Az ÖIAG-részvények mindegyikéért jelképes összeget, egy eurócentet kínál, a kistulajdonosok pedig 4-4,5 eurót kapnának részvényenként. Feltétele az is, hogy az osztrák kormány 500 millió eurót vállaljon magára a légitársaság adósságából, cserében biztosítékot ad arra, hogy az AUA székhelye további harminc évig Bécsben marad. (Egyes sajtóértesülések szerint azonban a Lufthansa nem tett ilyen ígéretet.) Az osztrák kormány augusztusi privatizációs döntésében kikötötte, hogy egy blokkoló kisebbségnek, azaz 25 százalék plusz egy részvénynek osztrák kézben kell lennie. Amennyiben létrejön az ügylet, a megállapodást az Európai Bizottság versenyjogi hivatalának is jóvá kell hagynia. Az AUA az utóbbi években összesen mintegy 900 millió eurós tartozást halmozott fel. A kidolgozott szanálási terv ellenére az idei első félévben 48,7 millió euróra rúgott a vesztesége, megerősítve a vezetőségnek azt a véleményét, hogy a légitársaság többé már nem tud megállni a saját lábán.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.