„Döbbenetesen” drága tanulmányok a BKV-nál: betűnként 5 ezer forint

Újabb BKV-tanulmányok miatt tesz várhatóan feljelentést a fővárosi Fidesz – közölte Papcsák Ferenc képviselő keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.<br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/696624"><strong>• A BKV-ügy informatikai kulcsa</strong></a> <br /><a href="http://www.mno.hu/portal/696569"><strong>• Tóthfalusi és Lakos is beszámol a BKV-bizottság előtt</strong></a> <br /><a href="http://www.mno.hu/portal/694090"><strong>• Függőben a BKV kormányzati támogatása</strong></a> <br /><a href="http://www.mno.hu/portal/694083"><strong>• Sarokban: Demszky a Miniszterelnöki Hivatalt támadja + Videó</strong></a><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/694033"><strong>• Most HÉV-ügyben tett feljelentést a BKV igazgatója</strong></a> <br /><a href="http://www.mno.hu/portal/696354"><strong>• BKV-botrány: Fuzik arra készül, hogy mindent elmondjon</strong></a> <br /><a href="http://www.mno.hu/portal/694775"><strong>• Botrányos BKV-s szerződések: egy MSZP-közeli cég is jól járt</strong></a>

MNO
2010. 02. 23. 10:50
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Papcsák Ferenc, aki egyben a BKV ügyeit vizsgáló eseti bizottság tagja is, újságírók előtt bemutatott három tanulmányt, amelyeket a főváros rendelt meg és a BKV fizetett ki, mint mondta, „botrányos” áron. A megvalósíthatósági tanulmányok 244, 86 és 67 millió forintba kerültek, és a képviselő szerint annyira semmitmondók, hogy aligha lehetett rájuk szükség. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az egyik tanulmány minden egyes betűje 5 ezer forintba került.

Közölte, hogy most a megrendelt tanulmányok alapjául szolgáló szerződéseket kérték be a főváros vezetésétől, és majd azok ismeretében döntenek a feljelentés megtételéről.

Papcsák Ferenc elmondta, a „döbbenetesen” drága tanulmányokra úgy derült fény, hogy bekérték a főváros vezetése által 2007-ben és 2008-ban megrendelt megvalósíthatósági tanulmányok jegyzékét, és a három most bemutatott dokumentumot ezek közül választották ki. Hangsúlyozta, hogy az említett három tanulmány árából nyolc új autóbuszt vásárolhattak volna. Felvetette, hol van ilyenkor, és miért nem emelte fel a szavát Keller László korábbi közpénzügyi államtitkár vagy a „lélegeztetőgépekért aggódó” Lendvai Ildikó (MSZP)?

Az ellenzéki képviselő szerint „nem kérdés” a főpolgármester felelőssége az említett és a hasonló ügyekben, amikor a városvezetés rendelt meg tanulmányokat. Mint mondta, Demszky Gábor (SZDSZ) a város vezetőjeként felelős azért, ami az önkormányzat cégeinél történik. Papcsák Ferenc szerint egyre valószínűtlenebb, hogy a BKV korábbi vezetői „magányos elkövetőkként” készíttettek tanulmányokat. Úgy látja, hogy a történtekért már nem csak a fővárosi tulajdonú közlekedési cég vezetői hibáztathatók. A BKV-vizsgálóbizottság szerdán tartja következő ülését, amelyen Tóthfalusi György volt igazgatósági elnököt és a közlekedési tanácsnoki posztról nemrég lemondott Lakos Imrét (SZDSZ) hallgatják meg.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.