Az évente sok száz milliós állami apanázsban részesülő Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány hétfői kuratóriumi ülésén felmerült, hogy milliárdos tételben volna szükséges beszállni a kereskedelmi tévézésbe. A megvásárlandó vagy éppen megrendelésekkel ellátandó tévé kritériumai a következők: turisztikai tematikát követ, és legalább egymillió emberhez eljut.
Gyárfás Tamás médiavállalkozó márciusban tervezte elindítani Út TV nevű csatornáját, amelynek tervezett jellemzői egybevágnak az alapítvány által támasztott követelményekkel. A Gyárfás-tévé, úgy tudjuk, arra számított, 2010-ben és 2011-ben évente csaknem 1,2 milliárd forint bevételhez juthat műsorgyártásból (tehát abból, hogy valakinek a megbízására anyagokat készít). Ez az összeg is megegyezik azzal az előirányzattal, amelyről az üdülési alapítvány hétfői kuratóriumi ülésén esett szó, mindazonáltal egyelőre nem tudni, hogy a szervezet által megfogalmazott tervek lehetséges haszonélvezője valóban a Gyárfás-féle tévé lehet-e.
Gyárfás Tamás azon kérdésünkre, hogy folytat-e tárgyalásokat az üdülési alapítvánnyal, anynyit válaszolt: „nincsen semmiféle megállapodás”. Hozzátette: egyelőre semmi realitása nincs annak, hogy március elején elindul az új csatorna.
A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány kuratóriumi elnöke Karácsony Mihály, aki egyszersmind a Miniszterelnöki Hivatal tanácsadójaként is tevékenykedik. Lapunk a múlt héten megírta: az alapítvány mintegy másfél milliárd forintot költene arra, hogy az alapítvány céljait, a belföldi turizmust, valamint a szervezet által kibocsátott üdülési csekket reklámozza. Az államkassza által is finanszírozott alapítvány az egy hete megírt (tehát a fent említettől független) ügy tanúsága szerint annyi pénzt adna reklámműsorokra, amennyiből évente 14 ezer rászorulónak lehetne fejenként százezer forintnyi üdülési támogatást adni. A kuratórium hétfői ülésén emlegetett, turisztikai tartalmú csatornára szánt összeg pedig ezenfelül évente további 12 ezer nehéz sorsú ember pihenését fedezhetné.
Autópályán cserélt kereket egy férfi Komáromban