Egymilliárd juthat Gyárfás televíziójának

A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány több mint egymilliárd forintot költene egy olyan kereskedelmi televízióra, amely jelentős mennyiségű, főleg belföldi turisztikai műsort sugároz, és legalább egymillió háztartásban fogható. A Gyárfás Tamás által indítani szándékozott Út TV éppen ilyen. A Nap-kelte volt producere állítja: nem kötött megállapodást az alapítvánnyal.

Bodacz Balázs
2010. 02. 14. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az évente sok száz milliós állami apanázsban részesülő Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány hétfői kuratóriumi ülésén felmerült, hogy milliárdos tételben volna szükséges beszállni a kereskedelmi tévézésbe. A megvásárlandó vagy éppen megrendelésekkel ellátandó tévé kritériumai a következők: turisztikai tematikát követ, és legalább egymillió emberhez eljut.
Gyárfás Tamás médiavállalkozó márciusban tervezte elindítani Út TV nevű csatornáját, amelynek tervezett jellemzői egybevágnak az alapítvány által támasztott követelményekkel. A Gyárfás-tévé, úgy tudjuk, arra számított, 2010-ben és 2011-ben évente csaknem 1,2 milliárd forint bevételhez juthat műsorgyártásból (tehát abból, hogy valakinek a megbízására anyagokat készít). Ez az összeg is megegyezik azzal az előirányzattal, amelyről az üdülési alapítvány hétfői kuratóriumi ülésén esett szó, mindazonáltal egyelőre nem tudni, hogy a szervezet által megfogalmazott tervek lehetséges haszonélvezője valóban a Gyárfás-féle tévé lehet-e.
Gyárfás Tamás azon kérdésünkre, hogy folytat-e tárgyalásokat az üdülési alapítvánnyal, anynyit válaszolt: „nincsen semmiféle megállapodás”. Hozzátette: egyelőre semmi realitása nincs annak, hogy március elején elindul az új csatorna.
A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány kuratóriumi elnöke Karácsony Mihály, aki egyszersmind a Miniszterelnöki Hivatal tanácsadójaként is tevékenykedik. Lapunk a múlt héten megírta: az alapítvány mintegy másfél milliárd forintot költene arra, hogy az alapítvány céljait, a belföldi turizmust, valamint a szervezet által kibocsátott üdülési csekket reklámozza. Az államkassza által is finanszírozott alapítvány az egy hete megírt (tehát a fent említettől független) ügy tanúsága szerint annyi pénzt adna reklámműsorokra, amennyiből évente 14 ezer rászorulónak lehetne fejenként százezer forintnyi üdülési támogatást adni. A kuratórium hétfői ülésén emlegetett, turisztikai tartalmú csatornára szánt összeg pedig ezenfelül évente további 12 ezer nehéz sorsú ember pihenését fedezhetné.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.