A Dacia reménykedik

Egymilliárd euró bevételt remél 2010-ben az Automobile Dacia gépkocsigyártó az új terepjárómodelljének értékesítéséből, ami iránt már most nagy az érdeklődés annak ellenére, hogy csak márciusban mutatják be hivatalosan.

MNO
2010. 02. 23. 11:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ziarul Financiar című román gazdasági-pénzügyi napilap keddi száma arról tudósít, hogy a francia Renault tulajdonában lévő romániai Dacia gépkocsigyártó már egy éve reklámozza a Duster terepjáróját, amelyet a tervek szerint március 2-án mutatnak be a genfi autószalonon.

A romániai gyár először a Duster esetében alkalmaz agresszív reklámkampányt, és népszerűsítette bemutatása előtt a leghosszabb ideig a modellt, amelyből a tervek szerint az idén 60 ezer példányt gyártanak a dél-romániai Mioveni-i üzemben. Így várhatóan a Duster teszi ki az idén a romániai gyár termelésének az egynegyedét. Fabrice Cambolive, a Dacia marketingigazgatója a lapnak elmondta, hogy már több mint tízezer személy jelezte, megvásárolná az új modellt.

A tervek szerint a továbbiakban a francia gyártó brazíliai és oroszországi üzemében is fogják majd gyártani a terepjárót. Romániában tavaly a gépkocsik piacán a terepjárókat érintette legkevésbé a gazdasági válság annak ellenére, hogy az eladások itt is 46 százalékkal csökkentek, így csak valamivel több mint 5400 járművet sikerült értékesíteni. A Dacia eddig két sikeres modellt gyártott. 2004-ben a Logannal tört be a piacra, amely Romániában és külföldön egyaránt nagy sikernek örvendett, 2008-ban pedig a Sanderoval rukkolt elő.

A Ziarul Financiar szerint a Duster „a harmadik forradalmat” jelenti a romániai gyárnak azóta, hogy a francia óriásgyártó vált a Dacia többségi tulajdonosává.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.