Közleményükben arra emlékeztetnek: a Volán-cégcsoportban több társaságnál már megállapodtak az idei keresetekről, de az ágazati bérmegállapodásról a munkaadók és az érdekvédők több hónapja nem tudnak egyezségre jutni. Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke arról tájékoztatott, hogy a munkáltató és a szakszervezetek közötti, két évre szóló megállapodás alapján az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) bérajánlását kell figyelembe venni, ennek hiányában az inflációt meghaladó 1 százalékos bérfejlesztést hajtanak végre a Volán-társaságoknál.
Az OÉT-tel kötött megállapodásnak – a korábbi évektől eltérően – nem volt felső határa, ezért a szakszervezetek 2010. évi jövedelemigénye kezdetben az inflációt – amelyet közleményükben 3,9 százalékra tesznek – meghaladó 1 százalékos bérfejlesztés volt. A munkavállalók folyamatosan csökkentették igényüket; végül azt kérték, hogy az OÉT a megállapodásban szereplő 160 ezer forintos határt emelje fel 170 ezer forintra, a béren kívüli juttatásoknál pedig a munkaadók vállalják át a 25 százalékos adóterhet – közölte Horváth László. A munkáltatói oldal (Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége) megkérdőjelezte ennek jogosságát is.
A két oldal álláspontja a több hónapon át tartó tárgyalássorozaton nem közeledett egymáshoz. A Nemzeti Vagyonkezelő (tulajdonos) a szövetség kérése ellenére sem vállalt szerepet, ezért a KMSZ – az alágazat egyik reprezentatív, aláírásra jogosult szakszervezete – a parlamenti választásokig nem kíván részt venni a további bértárgyalásokon – áll a közleményben.
(MTI)

A Kondorosi Csárda még egy utolsó esélyt adott a rongálónak