A vártnál kisebb csökkenés a mobilpiacon

A várt nagy visszaesés helyett csak kisebb csökkenés ment végbe tavaly a mobiltelefon-piacon. A Gartner informatikai piackutató kedden közölt felmérése szerint világszerte 1,21 milliárd készülék kelt el 2009-ben, ami csak 0,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

MNO
2010. 02. 23. 12:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világméretű gazdasági válság nyolc éve tartó növekedést akasztott meg. Az év elején még 5 százalékot meghaladó visszaeséstől tartottak a szakértők, az utolsó negyedévben viszont már éves összevetésben 8,3 százalékkal – 340 millióra – nőttek az eladások. A piacvezető továbbra is a Nokia. A finn társaság 440,9 millió készüléket értékesített tavaly, ez azonban bő 30 millióval kevesebb, mint 2008-ban, a Nokia piaci részesedése így 38,6 százalékról 36,4 százalékra csökkent. A második a dél-koreai Samsung, amely egy év alatt 35 millióval 235,7 millió darabra növelte eladásait, részaránya pedig 3 százalékponttal 19,5 százalékra emelkedett. A harmadik, ugyancsak dél-koreai LG 122 millió mobilt adott el, ezzel a piac 10,1 százalékát uralja.

A piacot főként az úgynevezett okostelefonok tartották lendületben, 23,8 százalékos bővülést jelentő 172,4 millió eladott készülékkel. Ebben a kategóriában is a Nokia vezet, a BlackBerryt gyártó Research in Motion, és az iPhone-nal a piacra 2007-ben belépő Apple előtt. A Gartner szerint a gyártók idén az alkalmazások és a szolgáltatások fejlesztésére koncentrálnak majd, a piac 11-13 százalékkal bővülhet, és az egyre élesebb versenyben tovább csökken a készülékek átlagára.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.