A világméretű gazdasági válság nyolc éve tartó növekedést akasztott meg. Az év elején még 5 százalékot meghaladó visszaeséstől tartottak a szakértők, az utolsó negyedévben viszont már éves összevetésben 8,3 százalékkal – 340 millióra – nőttek az eladások. A piacvezető továbbra is a Nokia. A finn társaság 440,9 millió készüléket értékesített tavaly, ez azonban bő 30 millióval kevesebb, mint 2008-ban, a Nokia piaci részesedése így 38,6 százalékról 36,4 százalékra csökkent. A második a dél-koreai Samsung, amely egy év alatt 35 millióval 235,7 millió darabra növelte eladásait, részaránya pedig 3 százalékponttal 19,5 százalékra emelkedett. A harmadik, ugyancsak dél-koreai LG 122 millió mobilt adott el, ezzel a piac 10,1 százalékát uralja.
A piacot főként az úgynevezett okostelefonok tartották lendületben, 23,8 százalékos bővülést jelentő 172,4 millió eladott készülékkel. Ebben a kategóriában is a Nokia vezet, a BlackBerryt gyártó Research in Motion, és az iPhone-nal a piacra 2007-ben belépő Apple előtt. A Gartner szerint a gyártók idén az alkalmazások és a szolgáltatások fejlesztésére koncentrálnak majd, a piac 11-13 százalékkal bővülhet, és az egyre élesebb versenyben tovább csökken a készülékek átlagára.
(MTI)

„Én adtam életet a kisfiunknak, de a férjem mentette meg”