Elmondta: a bruttó 1 százalékos jövedelmezőség nem elég a fejlesztésekre, a bérek emelésére, a befektetések megtérüléséhez. Az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) tagszervezete, a Magyar Pékszövetség főtitkára kifejtette: az áruházak árpolitikája arra irányul, hogy az olcsó sütőipari termékkel becsalogassa a vevőt, ezzel pedig lenyomja az árakat. Úgy vélte, az állandó áruházi akciózás megakadályozza, hogy a minőségi termékek megjelenjenek a piacon, ugyanis az áruházakban a sütőipari termékeknél az alacsony ár és a nagy térfogat a domináns.
A pékszövetség a jövőben azt szeretné elérni, hogy a sütőipari vállalkozások minél több saját bolttal rendelkezzenek, közvetlenül tudjanak a fogyasztóval kapcsolatba kerülni, és a vevők ízlésének megfelelő minőségi termékekkel bővíthessék a választékot. Werli József kijelentette: szükség lenne állami szabályozásra is, hogy önköltség alatt ne lehessen terméket forgalmazni. A főtitkár szerint ahhoz, hogy fejleszteni lehessen a szakmában, éveken keresztül, tartósan 6-8 százalék jövedelmezőséget kellene elérni.
Utalt arra, hogy 1991-ben, „a sütőipar aranykorában” 7,2 százalékos jövedelmezőséggel dolgozott a szakma, és akkor az élelmiszer-ipari ágazat bérei az első-második helyen voltak az országban, most a legalacsonyabbak között vannak. Varga László, a Magyar Pékszövetség elnöke az árak alakulására vonatkozó kérdésre válaszolva azt mondta: „minőségi termékekre, megújulásra kell gondolni, és ez majd az árakat is megújítja”.
(MTI)

TEK-akció a belvárosban – videón mutatjuk a kitoloncolt ukrán kém elfogását