Ebben a szezonban már 100 ezer tonna útszóró só fogyott

A havazás által a leginkább érintett dunántúli régióba megérkezett az a sószállítmány, amely a szokatlanul kemény tél miatt vészesen megcsappant készletek pótlására szolgál – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs menedzsere pénteken.• Nincs már hová „tenni” a felgyülemlett havat • Balesetek, hóátfúvások nehezítik a közlekedést a Dunántúlon

MNO
2010. 02. 12. 16:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pécsi Norbert Sándor tájékoztatása szerint üzemmérnökségeik a legfrissebb adatok alapján a síkosságmentesítő anyagok közül kalcium-kloridból 375 ezer liter oldattal és 203 tonna granulátummal, továbbá 8500 tonna sóval rendelkeznek, s érdesítő anyagból (kőzúzalék, homok) is mindenhol maradt még raktáron. Ezek a készletek azonban jócskán pótlásra szorulnak, mivel a szokásosnál sokkal több só fogy az ország 30 ezer kilométeres közúthálózatán.

Mint elmondta, egy szokványosnak mondható télen országszerte 70 ezer tonna sót juttatnak ki az utakra. (Egy átlagos télen 15-20 csapadékos, szórást igénylő nap van, és az átlaghőmérséklet nem hidegebb, mint mínusz 8 Celsius-fok). Ezzel szemben ebben a szezonban eddig már 100 ezer tonna só fogyott és az időjárástól függően tavaszig akár még harmadával is nőhet ez a mennyiség.

Emiatt a szükséges tartaléknál kevesebb maradt a társaság egyes üzemmérnökségein, ezért a közelmúltban intézkedtek a hiányzó mennyiségek beszerzéséről. A készletek pótlását nehezíti és drágítja, hogy az utóbbi egy hónapban Európa legtöbb országában több hó esett a szokásosnál, ezért utánrendeléssel igyekszik sóhoz jutni Nagy-Britanniától Romániáig szinte az egész kontinens. Ennek következtében az árak január eleje óta másfélszeresre-kétszeresre emelkedtek és a szállítás olykor késedelmes – közölte a kommunikációs menedzser.

Az újabb havazás által érintett dunántúli régióba azonban a héten már megindult a szállítás, amely a fontossági sorrendeket betartva hamarosan az ország minden területén megszünteti majd a hiányt – tette hozzá. Pécsi Norbert Sándor kitért arra: a zrt. 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója lényegében november vége óta végzi az utakon a hóeltakarítást. A társaság hókotrói és sószórói szinte állandóan úton vannak és sokszor kellett mozgósítani a vállalkozóként hóeltakarítást vagy síkosságmentesítést végző szerződéses partnereket is. „Jelen pillanatban úgy tűnik: mindenhol el tudjuk látni feladatainkat, de kétségtelen, hogy a helyzet feszített” – fogalmazott a szóvivő.

A szakemberek megállapítása szerint ilyen kemény tél legutóbb 1986-ban volt. A zrt. számos üzemmérnöksége – különösen a közép-magyarországi régióban – a múlt hét végi havazás után arra kényszerült, hogy kevésbé hatékony vagy drágább anyagokat (homokot, illetve kálcium-klorid-oldatot) is használjon a síkosság megszüntetéséhez.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.