Pécsi Norbert Sándor tájékoztatása szerint üzemmérnökségeik a legfrissebb adatok alapján a síkosságmentesítő anyagok közül kalcium-kloridból 375 ezer liter oldattal és 203 tonna granulátummal, továbbá 8500 tonna sóval rendelkeznek, s érdesítő anyagból (kőzúzalék, homok) is mindenhol maradt még raktáron. Ezek a készletek azonban jócskán pótlásra szorulnak, mivel a szokásosnál sokkal több só fogy az ország 30 ezer kilométeres közúthálózatán.
Mint elmondta, egy szokványosnak mondható télen országszerte 70 ezer tonna sót juttatnak ki az utakra. (Egy átlagos télen 15-20 csapadékos, szórást igénylő nap van, és az átlaghőmérséklet nem hidegebb, mint mínusz 8 Celsius-fok). Ezzel szemben ebben a szezonban eddig már 100 ezer tonna só fogyott és az időjárástól függően tavaszig akár még harmadával is nőhet ez a mennyiség.
Emiatt a szükséges tartaléknál kevesebb maradt a társaság egyes üzemmérnökségein, ezért a közelmúltban intézkedtek a hiányzó mennyiségek beszerzéséről. A készletek pótlását nehezíti és drágítja, hogy az utóbbi egy hónapban Európa legtöbb országában több hó esett a szokásosnál, ezért utánrendeléssel igyekszik sóhoz jutni Nagy-Britanniától Romániáig szinte az egész kontinens. Ennek következtében az árak január eleje óta másfélszeresre-kétszeresre emelkedtek és a szállítás olykor késedelmes – közölte a kommunikációs menedzser.
Az újabb havazás által érintett dunántúli régióba azonban a héten már megindult a szállítás, amely a fontossági sorrendeket betartva hamarosan az ország minden területén megszünteti majd a hiányt – tette hozzá. Pécsi Norbert Sándor kitért arra: a zrt. 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója lényegében november vége óta végzi az utakon a hóeltakarítást. A társaság hókotrói és sószórói szinte állandóan úton vannak és sokszor kellett mozgósítani a vállalkozóként hóeltakarítást vagy síkosságmentesítést végző szerződéses partnereket is. „Jelen pillanatban úgy tűnik: mindenhol el tudjuk látni feladatainkat, de kétségtelen, hogy a helyzet feszített” – fogalmazott a szóvivő.
A szakemberek megállapítása szerint ilyen kemény tél legutóbb 1986-ban volt. A zrt. számos üzemmérnöksége – különösen a közép-magyarországi régióban – a múlt hét végi havazás után arra kényszerült, hogy kevésbé hatékony vagy drágább anyagokat (homokot, illetve kálcium-klorid-oldatot) is használjon a síkosság megszüntetéséhez.
(MTI)
Vége az ingyen kívánságoknak Rómában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!