Építés helyett elkezdtek toldozgatni-foltozgatni a magyarok

Magyarországon fejenként 139 eurót költöttek lakásfelújításra a múlt évben, ez messze megelőzte a régióban a 96 euróval a második helyen szereplő Csehországot. A válság ellenére enyhe növekedést mutat a lakásfelújítási piac – közölte a Masterplast.

MNO
2010. 02. 26. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új lakások építéséhez szükséges termékeket forgalmazó cégek 20-30 százalékos forgalomcsökkenést könyveltek el 2009-ben – áll a közleményben. Ezzel szemben a homlokzati hőszigetelő anyagot – expandált polisztirolt, köznapi nevén hungarocellt – is gyártó Masterplast-csoport Magyarországon 10 százalékos forgalombővülést regisztrált. A közlemény hivatkozik a Buildecon adataira, amelyek szerint az egy főre jutó lakásfelújítási költség 2009-ben Magyarországon 139, Csehországban 96, Lengyelországban 89, Bulgáriában 55, Szlovákiában 51, Romániában 15, míg Szerbiában 7 euró volt. Ez utóbbi adat miatt szán a Masterplast kiemelt szerepet Szerbiának, amelyet megerősített azzal is, hogy odatelepítette a legutóbbi homlokzati hőszigetelőanyag-gyárát.

Tavaly a szerb gyárból 4 millió, míg a román gyárból 8,7 millió euró bevétele keletkezett a csoportnak. A következő áttörést Lengyelországban várja a Masterplast. A Buildecon előrejelzése szerint itt évi 1-3 százalékkal bővülhet a hőszigetelő anyagok piaca.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.