Az új lakások építéséhez szükséges termékeket forgalmazó cégek 20-30 százalékos forgalomcsökkenést könyveltek el 2009-ben – áll a közleményben. Ezzel szemben a homlokzati hőszigetelő anyagot – expandált polisztirolt, köznapi nevén hungarocellt – is gyártó Masterplast-csoport Magyarországon 10 százalékos forgalombővülést regisztrált. A közlemény hivatkozik a Buildecon adataira, amelyek szerint az egy főre jutó lakásfelújítási költség 2009-ben Magyarországon 139, Csehországban 96, Lengyelországban 89, Bulgáriában 55, Szlovákiában 51, Romániában 15, míg Szerbiában 7 euró volt. Ez utóbbi adat miatt szán a Masterplast kiemelt szerepet Szerbiának, amelyet megerősített azzal is, hogy odatelepítette a legutóbbi homlokzati hőszigetelőanyag-gyárát.
Tavaly a szerb gyárból 4 millió, míg a román gyárból 8,7 millió euró bevétele keletkezett a csoportnak. A következő áttörést Lengyelországban várja a Masterplast. A Buildecon előrejelzése szerint itt évi 1-3 százalékkal bővülhet a hőszigetelő anyagok piaca.
(mti)

„Ő adja az erőt, a mosolya a szemében az akarat” – szülei mindent megtesznek a halva született Nolináért