A Nestlé tavaly így is jobban növekedett ágazati társasainál, bár saját növekedési célját nem érte el: azonos szerkezetre vetített szerves növekedése 4,1 százalék volt a maga által kitűzött 5 százalék helyett. Az éves eladások 2009-ban 108 milliárd svájci frankot (73,71 milliárd eurót) tettek ki. A tavalyi első kilenc hónapban a cég értékesítési árbevétele 2,2 százalékkal 79,5 milliárd frankra (52,6 milliárd euró) csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a frank árfolyam-erősödése miatt. A forgalom legnagyobb hányadát Nescafé, Nesquik, Nespresso és Nestea márkanév alatt az italok – folyékony és por formában – adták.
Hosszabb távon a cég évi 5-6 százalékos szerves növekedési ütemmel számol. A Nestlé nemrégiben jelentette be, hogy 3,7 milliárd dollárért megvásárolja a Kraft Foods észak-amerikai, fagyasztott pizzát gyártó üzletágát. A cég kénytelen költekezni, hiszen sok lesz a készpénze: január elején azt közölte, hogy 28,1 milliárd dollárért eladja a hozzá tartozó, szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak.
(MTI)

Rágyújtotta a férjére a sátrat egy szegedi asszony