Polacskó Dániel, a sítábor szervezője vasárnap délelőtt az MTI-nek telefonon nyilatkozott, s előző napi közlését pontosítva elmondta, végül nem három, hanem négy diákot tartottak bent megfigyelésre két osztrák kórházban. A tanulókat vasárnap már kiengedik, jelenleg szervezik visszautazásukat a szállásra, hogy délután már ismét a többiekkel lehessenek – közölte.
A két kórház húsz, illetve harminc kilométernyire van a szállástól. A szervező elmondta, a csapat kitölti a sítábor hátralévő napjait, szerdáig maradnak. Kérdésre beszámolt arról is, hogy a buszvezető, aki – mint fogalmazott – nincs túl jó lelki állapotban, a szálláson van, a busztársaság vezetője is a helyszínen tartózkodik. Jelenleg folyik a hatóság vizsgálata az útviszonyokról, hogy miként is történt pontosan a baleset – fűzte hozzá.
A sítáborozók busza szombat reggel szenvedett balesetet az ausztriai Karintia tartomány spittali járásában, az innerkremsi síterep térségében. A busz letért az útról, és oldalára borulva állt meg az út menti árokban. A járművön a gimnázium 61 tanulója, négy tanára és 20 öregdiákja utazott. A buszon nem volt hólánc. Polacskó Dániel, a sítábor szervezője szombaton az MTI-nek telefonon azt mondta: súlyos sérültek nincsenek, a kórházban megfigyelésre bent tartott diákok mellett további nyolc diák szenvedett kisebb sérüléseket. (Szombat kora délutáni osztrák jelentések szerint hárman súlyosan, 29-en könnyebben sérültek meg.)
A tartományi rendőrség az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében közölte, hogy a magyar busz a síkos útviszonyok miatt egy éles jobbkanyarban áttért az út bal oldalára és az árokba csúszott. A busz vezetője – egy 39 éves magyar férfi – nem fogyasztott alkoholt. Brigitte Lindermuth szóvivő az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy a buszon nem volt hólánc, pedig az az adott útviszonyok mellett kötelező lett volna. A sofőr ellen a rendőrség várhatóan feljelentést tesz gondatlanság miatt. A turistabuszt üzemeltető Contibus busztársaság egyik vezetője szerint akkor is megcsúszott volna a jármű, ha lett volna hólánca.
Gógán Attila a baleset helyszínéről nyilatkozva az MTI-nek azt mondta, a busz lassan, szinte lépésben haladt. Szerinte az osztrák hatóságok a hibásak, mivel az útszakasz teljesen jeges volt, nem volt letisztítva. Szerinte akkor kötelező feltenni a hóláncot, ha azt az útviszonyok megkövetelik, de egészen addig a szakaszig az út járható volt. Megjegyezte, hogy azóta már felsózták az utat. A rendőrök visszavitték a gépkocsivezetőt a helyszínre, az autóbuszt elszállítják, tachográfját, vagyis a műszaki adatokat rögzítő úgynevezett feketedoboz tartalmát kiértékelik, megállapítják, hogy mekkora sebességgel haladt – közölte Gógán Attila. Mint mondta, a sofőr 12 éve dolgozik a cégnek, húsz éve jár autóbusszal, legkevesebb 15 éve emeletes buszt vezet. Kitért arra is, hogy a busz másfél éves és teljesen kifogástalan műszaki állapotban volt.
(MTI)

Ezzel a technikával bújtatják Magyar Pétert a mentelmi jog mögé