Japánt leelőzhetik?

Szoros versenyben Japán megtartotta a második helyét tavaly a világ vezető gazdaságainak rangsorában. Kína a harmadik volt 2009-ben, és az idén előzhet.

MNO
2010. 02. 15. 15:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tokiói kormány hétfői közlése szerint Japán bruttó hazai terméke (GDP) 2009-ben 5,1 ezer milliárd dollár volt. A kínai GDP 4,9 ezer milliárd dollárt tett ki tavaly a pekingi vezetés egy korábbi közleménye szerint.

A nemzetgazdaságok nagyság szerint sorrendje így nem változott 2009-ben az egy évvel korábbihoz képest. Az első Egyesült Államok után továbbra is Japán következik, majd Kína, a jelenlegi tendenciák alapján azonban Kína idén átveheti a második helyet.

A japán GDP 2009 utolsó negyedévében 1,1 százalékkal bővült negyedéves szinten, az egy évvel korábbihoz viszonyítva pedig 4,8 százalékkal. A távol-keleti ország ezzel már az egymást követő harmadik negyedévben növekedett. „Az adatok szerint Japán halad tovább előre a kilábalás útján” – mondta Takehide Kiucsi, a Nomura Securities vezető közgazdásza.

Ugyanakkor az év egészét tekintve Japán példátlan gazdasági visszaesést szenvedett el, a GDP több mint 5 százalékkal csökkent 2009-ben az egy évvel korábbihoz képest, miközben a kínai GDP 8,7 százalékkal bővült, és Kína átvette Németországtól az export világbajnoki címet – mutatott rá az elemző.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.