Jelentősen esett a gumiabroncsgyártó profitja

Tavaly erősen, 70,9 százalékkal csökkent a Magyarországon is jelen levő francia Michelin gumiabroncsgyártó profitja: a világ vezető abroncsgyártójának adózott eredménye 104 millió euró lett, a 2008-as 357 millió euró után. Bevételei 9,8 százalékkal, 14,8 milliárd euróra estek.

MNO
2010. 02. 12. 14:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Michelin 122 millió eurós veszteséget jelentett adó után az első félévről, a kereslet csökkenése és a vállalat szervezeti átalakításával járó költségek miatt. Bevétele 7,13 milliárd euró volt az első félévben, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A cég eladásai az autógyártás általános válsága miatt estek: a forgalomban lévő személy- és teherautókat kevésbé használják tulajdonosaik, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak.

A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán azonban tavaly már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be, a teherautó-abroncsok iránt azonban tartósan rossz a kereslet. Az autóipar általános gyengélkedése közepette kivétel volt Kína, ahol tavaly egész évben 65 százalékkal nőttek az eladások, és ezzel a Michelin elsőszámú felvevőpiaca lett, első ízben megelőzve az Egyesült Államokat.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.