Jól fogytak a saját márkás termékek

Élelmiszer vásárlásánál majdnem minden negyedik forintot, összesen mintegy 300 milliárdot a boltláncok saját márkás termékeiért adtak ki a magyarországi vásárlók tavaly - közölte a Nielsen piackutató az MTI-vel.

MNO
2010. 02. 13. 11:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az élelmiszerek teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2009-ben az előző évhez képest. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik – több mint 50 milliárd – forint kereskedelmi márkás termékekért került a pénztárakba – állapítja meg a Nielsen 60 termékkategória bolti eladása alapján.

A diszkontok – forintban mért – élelmiszer-forgalmából 54 százalékra nőtt a saját márkás termékeit részaránya, míg a háztartási vegyiárunál és a kozmetikumoknál 56 százalékra. Különösen az állateledel és a háztartási papíráru vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre értékben a kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott tavaly. Utánuk következnek a babaápolási cikkek 34 százalékos, a mélyhűtött élelmiszerek 36, és a reggeli cereáliák 33 százalékos részaránnyal. Mennyiségben még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 49 százalékot vittek el a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban.

Az élelmiszereknél a mutató 28-ról 30 százalékra nőtt. A láncok saját márkái jelentős szerepet játszanak a vásárlók választásaiban. A megkérdezett fogyasztók csaknem 80 százaléka összehasonlítja a kereskedelmi márkák és a vezető gyártói márkák árait, mielőtt eldönti, hogy melyiket veszi meg. A válaszadók 65 százaléka általában úgy gondolja, hogy minél színvonalasabb egy üzlet, annál jobb a saját márkás terméke. A megkérdezettek csaknem 60 százaléka szerint pedig a kereskedelmi márkák minősége általában ugyanolyan jó, mint a vezető márkáké, és csaknem hasonló arányban értenek egyet azzal, hogy a kereskedelmi márkák csomagolása legalább olyan jól néz ki, mint a gyártói márkáké.

MTI

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.