Jól zárták a boltok a kínai „arany hetet”

Kínában hivatalosan véget ért a holdnaptár szerinti évkezdethez kapcsolódó, egyhetes munkaszünettel járó Tavaszünnep; a legfrissebb adatok szerint komoly volt a bevételnövekedés a turizmusban, és jelentősen megugrott a kiskereskedelmi forgalom is.

MNO
2010. 02. 21. 17:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az országos turisztikai hivatal hétvégén kiadott statisztikája szerint a tavaszünnepi időszakban az ágazat közel 65 milliárd jüanos (9,5 milliárd dollár) bevételre tett szert, ez 27 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest. Kína-szerte 125 millió turistát regisztráltak, akikből mintegy 30 milliónyian voltak legalább „egy éjszakások”, a többiek csak egy napnál rövidebb utakra vállalkoztak.

Az „arany hét” alatt a kiskereskedelmi eladások elérték a 340 milliárd jüant (közel 50 milliárd dollár), ami 17,2 százalékos bővülést jelent a tavalyi évkezdethez viszonyítva. A kereskedelmi tárca statisztikája szerint élelmiszerekből, dohányárukból és szeszesitalból jelentős mennyiség fogyott.

A meghatározó élelmiszerforgalmazóknál 16,5 százalékos növekedést mértek, míg dohánytermékekből és szeszesitalból 13,2 százalékkal több fogyott, mint tavaly. Távközlési műszaki cikkekből és ékszerekből 19 százalékot meghaladó volt a forgalomnövekedés, ruházati árukból 17,7 százalékkal, háztartási eszközökből pedig 15,4 százalékkal nagyobb értékben vásároltak a kínaiak az idei ünnepen, mint egy évvel korábban.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.