Az országos turisztikai hivatal hétvégén kiadott statisztikája szerint a tavaszünnepi időszakban az ágazat közel 65 milliárd jüanos (9,5 milliárd dollár) bevételre tett szert, ez 27 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest. Kína-szerte 125 millió turistát regisztráltak, akikből mintegy 30 milliónyian voltak legalább „egy éjszakások”, a többiek csak egy napnál rövidebb utakra vállalkoztak.
Az „arany hét” alatt a kiskereskedelmi eladások elérték a 340 milliárd jüant (közel 50 milliárd dollár), ami 17,2 százalékos bővülést jelent a tavalyi évkezdethez viszonyítva. A kereskedelmi tárca statisztikája szerint élelmiszerekből, dohányárukból és szeszesitalból jelentős mennyiség fogyott.
A meghatározó élelmiszerforgalmazóknál 16,5 százalékos növekedést mértek, míg dohánytermékekből és szeszesitalból 13,2 százalékkal több fogyott, mint tavaly. Távközlési műszaki cikkekből és ékszerekből 19 százalékot meghaladó volt a forgalomnövekedés, ruházati árukból 17,7 százalékkal, háztartási eszközökből pedig 15,4 százalékkal nagyobb értékben vásároltak a kínaiak az idei ünnepen, mint egy évvel korábban.
(MTI)