Késik a szegedi villamosberuházás

A tél miatt csúsznak a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt munkálatai; az egyik helyszínen kötbér fizetésére kötelezték a kivitelezőt, a másikon már kétszer módosítottak befejezési időpontot, de az időjárás miatt várhatóan ezt sem tudják tartani.

MNO
2010. 02. 11. 11:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tapasztó Sándor, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója elmondta: a Boldogasszony sugárút műszaki átadási-átvételi eljárása decemberben kezdődött el, és január közepén kellett volna lezárulnia, de nem történt meg, miután a kivitelező nem végzett például a kerékpárút, a gyalogátkelők és a járdák elkészítésével. A szakaszon második alkalommal számolnak kötbért, melynek mértékéről a felek egyeztetnek. Az már biztos, hogy a decemberi késlekedés százmillió forintjába került a kivitelezőnek.

A Kossuth Lajos sugárúti szakasznak szintén el kellett volna készülnie január közepére, de a kivitelező itt is akadályoztatást jelentett be az időjárásra és közműkiváltási problémákra hivatkozva. A határidőt módosították, így február 15-én a villamosnak meg kellene indulnia a szakaszon, az egész beruházás átadására pedig március 26-ig van idő. A kedvezőtlen időjárás miatt azonban vélhetően tovább tolódik a befejezés.

Az 1-es villamosvonal felújítása a csaknem 30 milliárd forintos szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt legjelentősebb eleme, amely augusztus végén kezdődött. A 4,9 milliárd forintos költségű rekonstrukció első ütemében készül el a villamosvonal külső szakaszainak felújítása, egy többsávos, jelzőlámpás körforgalom a rókusi csomópontnál, illetve egy kisebb körforgalom a Boldogasszony sugárút végén. A 2010 októberéig tartó második ütem során a kivitelező a villamosvonal belvárosi szakaszát újítja föl.

A tömegközlekedés-fejlesztési projekt részeként épül meg Szegeden a 2-es villamosvonal csaknem 2,1 milliárd forintból. Az áramellátó állomásokat átépítik, és meghosszabbítják a 8-as trolibuszvonalat, valamint az egyik legforgalmasabb buszjárat nyomvonalán egy új trolibuszvonal épül. A projekt részeként kilenc új villamost, valamint tíz új csuklós trolibuszt is vásárol a város.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.