Magyar–horvát együttműködéssel óvják meg a vasúti töltéseket és Őrtilos állomását is, amelynek támogatási szerződését Márton György, a Dél-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség (DDRFÜ) és György Béla, a Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság igazgatója írta alá a minap.
Jelentősen megnőtt a vízkár-veszélyeztetettség a Dráva–Mura torkolati szakaszán az eróziós és építő folyamatok miatt. Évente 7-8 méterrel közelít a vasúti sínpárhoz a Dráva-meder, ami három év múlva komoly veszélyt jelenthet a töltés biztonságára nézve. Az árvízveszély érinti Őrtilos vasútállomását, melyen napi 24 személyvonatpár halad keresztül, és a Dráva–Mura összefolyásánál a horvát területen fekvő Légrádot.
A Dráva–Mura torkolati szakasz, a Natura 2000-es természetvédelmi terület vízrendezése horvát–magyar együttműködésben valósul meg. A beruházás biztonságossá teszi a személy- és teherszállítást a Pécs–Nagykanizsa, tágabb értelemben a Pécs–Bécs vasúti szakaszon. A tavasszal kezdődő, százszázalékos európai uniós támogatással, 637 millió forintból megvalósuló beruházás 2011 őszére fejeződik be.
A Dél-dunántúli Operatív Program a térségi és települési vízrendezést 6,6 milliárd forinttal támogatja, melyből a Dél-Dunántúlon több jelentős térségi beruházás és több mint hatvan település vízkárrendezése valósul meg. Ebből a következő pályázati szakaszban 1,95 milliárd forintot osztanak föl júliusban.
(sonline.hu)
Orbán Viktor: Megjöttek a magyarok! + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!