A Délmagyarország felidézte: egy 1938-as sebességpróba alapján még a gőzmozdony is képes volt 140 perc alatt elhúzni a gyorsvonatot a fővárostól Szegedig. Azóta csak villamosítás történt a vonalon, de hiába a villamos mozdony, és az óránkénti 130 kilométeres megengedett sebesség, a vonatok Szeged és Cegléd között csak 100-zal mehetnek, szinte mint az 1930-as években.
A napilap összeállítása szerint gyorsabban vonatozhatnak az utasok a Budapest–Hegyeshalom vonalon – szinte ugyanolyan távon –, ahol fél órával kevesebb, azaz 1 óra 53 perc az útidő a modern Railjet vonatokkal.
Európai kitekintésében a napilap megemlíti a Bukarest–Brassó közötti 166 kilométeres utat, melyen 40 év alatt 51 perccel lett rövidebb a menetidő, illetve azt a 200 kilométeres szakaszt, melyen a franciáknak csak 54 percet kell utazással tölteniük Párizs és Le Mans között.
(MTI/Délmagyarország)

Mutatjuk, hogyan került Gyurcsány és a Momentum a totális süllyesztőbe