Minden második vásárló keresi aktívan a magyar termékeket

Minden második magyarnak fontos az élelmiszerbiztonság, amikor arról dönt, hogy melyik üzletben vásárol – közölte felmérése alapján az ACNielsen Piackutató Kft. az MTI-vel szerdán.

MNO
2010. 02. 24. 16:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság közleményében kiemelte: tízből öt fogyasztó magasabb árat is hajlandó fizetni a biztonságosan fogyasztható élelmiszerért. A fogyasztók 74 százaléka szerint a gyártó vállalatok felelősek azért, hogy biztonságos élelmiszert vásárolhassanak. Sorrendben ez után a válaszadók 17 százaléka a kormányt, 9 százaléka pedig az élelmiszer-kereskedelmi cégeket nevezte meg, mint fő felelősöket. A Nielsen 54 országban, köztük Magyarországon végzett on-line felmérése alapján az egyes arányok hasonlóak a nemzetközi adatokhoz. A magyarok 45 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a bioélelmiszer biztonságosabb, mint amit hagyományosan állítanak elő.

A magyar fogyasztók 58 százaléka véli azt, hogy az itthon termelt élelmiszer biztonságosabb, mint az import. Sőt, a magyarok több mint fele aktívan keresi is az üzletekben a magyar termékeket. Világszerte a válaszadók 49 százaléka tartja biztonságosabbnak a saját országában termelt élelmiszert, a hazai árucikkeket 50 százalék keresi aktívan. A génmódosított élelmiszereket a magyar megkérdezettek közül 9 százalék tartja teljesen biztonságosnak, míg 64 százalékuk szerint egyáltalán nem biztonságosak. Globálisan a megkérdezettek 18 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szerinte teljesen biztonságosak a génmódosított élelmiszerek, 39 százalékuk szerint azonban nem.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.