Most a szervókormánnyal is baj van a Toyotáknál?

A rivális autógyárak az Egyesült Államokban profitálnak a Toyota problémáiból – tudósított a CBS televízió csütörtökön azzal kapcsolatban, hogy a példátlan visszahívási sorozat újra elérheti a japán cég legnépszerűbb modelljét, a Corollát a szervókormány hibája miatt.

MNO
2010. 02. 18. 21:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Toyota eddig már 8,5 millió autót rendelt vissza világszerte különböző természetű problémák, egyebek között a gázpedál beszorulása miatt. Amerikában a héten vizsgálni kezdték azokat a panaszokat is, amelyek szerint bizonyos Corollák nagy sebességnél balesetveszélyessé, nehezen kormányozhatóvá válnak.

A CBS szerint miközben a Toyota éjt nappallá téve javítja a visszahívott kocsikat és a problémás új autókat, az amerikai autógyárak arról számolnak be, hogy a japán cég gondjai nyomán a forgalmuk megugrott. Több fogy a General Motors (GM), a Ford és a Chrysler modelljeiből is, utóbbi kedvezménnyel számolja be a problémás Toyotákat új autó vásárlásakor. Hasonló kedvezményt kínál a GM, a Hyundai és a Ford is. De nem csak az amerikai gyárak profitálnak a Toyota piacvesztéséből, a japán vetélytárs Nissan is jelentősen növelte eladásait.

Minden elemző azt latolgatja, mennyi idő múlva éledhet fel a Toyota. Gene Grabowski, a CBS által megszólaltatott válságszakértő azt mondta: egy olyan cég, amelyik akkora tartalékokkal rendelkezik, mint a piacvezető Toyota – annak ellenére, hogy eleinte rosszul kommunikálta Amerikában a problémákat –, megfordíthatja a piacvesztés folyamatát, és 6-12 hónap alatt visszatérhet.

A csütörtöki The Wall Street Journal a Toyota-ügy kapcsán arra hívta fel a figyelmet: Amerikában nem mindenkinek érdeke a Toyota lesüllyedése. A több szövetségi államban is gyárakat üzemeltető japán cég jelentős munkaadó, Kaliforniában például több mint 10 ezer, Kentuckyban több mint 9 ezer embert foglalkoztat. Az érintett államok politikusai, washingtoni képviselői így nyilván abban érdekeltek és azért lobbiznak, hogy a közlekedésbiztonsági hatóságok ne fújják fel túlságosan a Toyota problémáit, és a japán cég ne kapjon tisztességtelenül szigorú ellenőrzést.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.