A közlekedési szakemberek elégedetlenek az idén életbe lépett KRESZ-módosításokkal – derült ki a Közlekedési Klub legutóbbi egri rendezvényén. A jogszabály-módosítások egy része igazodik a mindennapi életben tapasztaltakhoz, így például logikus a 3500 kilónál kisebb össztömegű kisteherautók gyorsítása, s logikus néhány új tábla bevezetése is, ám néhány esetben balesetveszélyes helyzeteket teremtenek a módosítások.
A legnagyobb vitákat a kerékpárosokra vonatkozó engedékenyebb szabályozás váltotta ki, hiszen a kerekezőkre egyébként is fokozottan figyelniük kell az autósoknak. A KRESZ-módosítások pontatlan megfogalmazása ellenére a biciklivel közlekedőknek mindig szorosan az út jobb széléhez igazodva kell haladniuk, ezt hangsúlyozták a hozzászólók a Közlekedési Klubban. Érthetetlennek nevezték azonban azt, hogy a kerékpárosok eltérő sebességekkel haladhatnának külterületen és belterületen, kerékpárúton és járdán, sisakban vagy sisak nélkül. Ehhez ugyanis megfelelő sebességmérő berendezéssel kellene fölszerelni a bicikliket. Aggályokat vet föl az egyirányú utcákba szemből történő behajtás is, ami miatt az oldalról érkező autósok üthetik el őket, vagy a helyes irányban haladó autók nem tudnak szabályosan balra kanyarodni. Anomáliákat fedeztek föl a nyitott kerékpárutak használata kapcsán is.
Negyven év óta a legkevesebb halálos áldozatot szedték az utak Magyarországon 2009-ben, erről már Erdélyi Róbert alezredes, a Megyei Baleset-megelőzési Bizottság titkára beszélt. Mint elmondta, a cél az volt, hogy 2010-re harminc százalékkal kevesebb halálos közlekedési baleset történjen, mint 2001-ben. Ezt már az elmúlt két évben sikerült teljesíteni, 2015-re pedig a 2001-es felére csökkentenék a tragédiák számát. Az utakon életüket vesztők száma Heves megyében ebben az időszakban 46-ról 28-ra csökkent, a súlyos sérülteké pedig 240-ről 205-re. A könnyebb sebesülést szenvedők száma 462-ről 442-re csökkent. Kevesebb volt az ittasan okozott baleset is, 69 helyett 55, de itt magas a látencia – jegyezte meg a szakember, hozzátéve: a leggyakoribb baleseti ok a gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása. A legtöbb balesetet a 41–60 év közötti korosztály okozta. A legrosszabb hónap tavaly május és augusztus volt.
(heol.hu)

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére