A szerdai közlemény szerint a meghosszabbított roncsprogramoknak köszönhetően a nyugat-európai vevők autóvásárlási kedve nem csökkent idén januárban: a tavalyi év azonos időszakához képest 14,9 százalékkal emelkedett.
Az Európában januárban értékesített több mint 1 millió új autóból Magyarországon csak 2970-et értékesítettek, 50,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Tavaly egész évben 60,5 százalékkal 56 ezerre csökkentek a magyar újautó-eladások. „Eltérően a 2009-es évkezdettől, idén erősen indított a január, bár az év hátralevő része még sok bizonytalanságot hordoz magában” – idézi a közlemény David Di Girolamót, a Jato Consult vezetőjét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a roncsprogramok az idén már biztosan kifutnak az utóbbi hónapokban tapasztalt folyamatos meghosszabbítások ellenére, melyek nagyban befolyásolják a jelenlegi piaci folyamatokat.
A brit kormány nemrégiben jelentette be, hogy egy hónappal, március végéig meghosszabbítja a honi roncsbeszámítási programot. Hasonló akciók futnak még Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban. Ellenben Németországban, Európa legjelentősebb újautó-piacán a használtautó-beszámítási akciók kifutásának eredményeképpen máris 4,3 százalékos visszaesés tapasztalható tavaly januárhoz képest.
A közép-kelet-európai piacok nagyon lesújtó képet mutatnak. A régió legtöbb országában az eladások nem érték el a tavaly januári szinteket, és nincs is sok remény a bizakodásra – fogalmaznak. Oroszországot is a régióba számítva a helyzet még rosszabb, ott a tavalyi eredmények 50 százalékkal estek vissza az előző évhez képest. A legnagyobb mértékben, több mint 80 százalékkal a norvég eladások nőttek, mintegy 10 ezer darabra. Éves összehasonlításban az eladások Magyarország mellett Lettországban, Litvániában, Észtországban, Lengyelországban, Cipruson és Németországban csökkentek.
(MTI)
Putyin WC–csészékkel viccelődik














