A kivitelezési munkák áprilisban kezdődnek el. A burkolat megerősítés során 17-19 centiméter vastag aszfaltréteg kerül az útpályára, ezzel párhuzamosan a burkolatot 7,5 méterre, az útkoronát pedig 12 méterre szélesítik. A belterületi szakaszok előtt új forgalomcsillapító szigeteket létesítenek, a tönkrement szakaszokon új pályaszerkezetet építenek ki. A főutat érintő hidakat felújítják, kicserélik és a Kerka-híd szerkezetét tájékoztatta a napilapot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
Az építkezés ideje alatt a közlekedést jelzőlámpás irányítás mellett, félpályás korlátozással biztosítják. A zalabaksai Kerka- és Cupi-híd felújításakor pedig elterelik a forgalmat. Laki József, Kálócfa polgármestere szerint a 86-os út melletti települések – Kozmadombja, Kálócfa és Zalabaksa – számára az elkerülő szakaszok kiépítése jelentene végleges megoldást, de ez csak Zalalövőn valósul meg. Laki József hozzátette: a felújítás után várhatóan kisebb lesz a zaj és a rezgés, a forgalomcsillapító szigetek miatt pedig a lakott területeken csökken a sebesség. A település belterületén kijelölt gyalogátkelőhelyek megkönnyítik majd a gyalogosok közlekedését, de a kerékpárosok helyzete továbbra is megoldatlan marad – írta a lap.
(mti)

Ukrán befolyás alatt állhat a Tisza Párt − itt vannak a bizonyítékok