A magyar internetezők 90 százaléka számára az internethasználat napi tevékenységnek számít, és minden negyedik válaszadó szinte folyamatosan online állapotban van. A netezők fele legalább heti rendszerességgel oszt meg és tölt le főként zenét, illetve filmes tartalmakat, több mint egyharmada pedig legalább hetente tölt fel képeket – derül ki a felmérésből. Minden második internetező már rendszeresen vesz igénybe online banki szolgáltatásokat, és egyharmaduk a számláit is a weben keresztül fizeti ki. A megkérdezettek fele ugyanakkor soha nem intézi hivatalos (adóbevallási vagy más ügyfélkapus) ügyeit az interneten. Szinte minden aktív internetező tagja valamilyen közösségi hálózatnak, a felhasználók kétharmada már több helyen is regisztrálja magát.
A netezők 90 százaléka a magyar Iwiwen jegyezte be adatait, ezt követi a Myvip és a Facebook tábora. Egyelőre csak a válaszadók 5 százaléka osztja meg élete eseményeit, gondolatait a közösségi oldalakon – derül ki a felmérésből. Ugyanakkor a közösségi oldalakat a válaszadók 49 százaléka használja napi szintű kommunikációra, míg az SMS-t már csak 40 százalékuk.
A leggyakoribb elektronikus kapcsolattartási forma 70 százalékos arányban az e-mail, jellemzően a munkakapcsolatokban. A mobilinternetet a válaszadók mindössze 6-7 százaléka használja, és több mint 50 százalékuk egyáltalán nem alkalmazza ezt a lehetőséget. A legtöbben kábelen (47 százalék) vagy ADSL-kapcsolaton (35 százalék) keresztül csatlakoznak a világhálóra – olvasható a tanulmányban. A UPC megbízásából készült első digitálismédia-kutatást az Információs Társadalom és Hálózatkutató Központ (Ithaka) készítette 1500 18 éven felüli internethasználó bevonásával.
(MTI)
Mindenki a kiesőről áradozik a darts-vb-n, az angol sztár végig remegett a meccse alatt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!