Az elképzelések szerint 10-15 megállóhelyen digitális kijelzők tájékoztatják majd az utasokat az autóbuszjáratok pontos érkezéséről – mondta Gertheis Antal, a Városkutatás Kft. munkatársa. A világszerte alkalmazott megoldást a járműveken lévő GPS-berendezés által szolgáltatott adatok teszik lehetővé. A szakember beszámolt arról, hogy az utastájékoztatás megújítása mellett összehangolják a Csatári körforgalom közelében, több ponton megálló helyi járatokat, valamint közlekedési lámpával irányított gyalogátkelőt terveznek az autóbusz-pályaudvar és a vasútállomás között.
Támogatott projektjavaslat az is, hogy a B+R (Bike and Ride – kerékpározz és utazz) elv szerint zárt kerékpártárolót hoznak létre a vasútállomásnál. Felmerült a parkolási tarifarendszer áttekintésének szükségessége is, ezt azonban egyelőre nem vették napirendre – tette hozzá a Városkutatás Kft. munkatársa. A koncepció elkészítésére a tolnai megyeszékhely önkormányzata 41 millió forintos támogatást nyert el a Dél-dunántúli Operatív Programból, a megvalósításra újabb uniós forrásokra pályázhat – mondta Gertheis Antal.
A kutatók szerint a 34 ezer fős Szekszárd közlekedésének egyik fő problémája az, hogy bár a tranzitforgalom számára elkerülő út épült, az észak-déli forgalom a belvárost átszelő 56-os úton halad át, amely nem bővíthető az igényeknek megfelelően. A problémát az átadás előtt álló M6-os autópálya oldhatja majd meg – jegyezte meg a szakember.
(MTI)
Hamarosan kezdődik a DPK háborúellenes gyűlése Szegeden – Kövesse nálunk élőben!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!