Az élelmiszerek bolti forgalma 2009. február és 2010. január között mintegy 1300 milliárd forint volt, a cég által vizsgált 90 termékcsoportból. Ez ugyanakkora, mint az előző év azonos időszakában – olvasható a közleményben. Mennyiségben viszont csökkent a bolti forgalom átlagosan 3 százalékkal. A legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értéket tekintve emelkedett például a margarin és a táblás csokoládé bolti eladása 5-5 százalékkal, a fűszer és a zöldségkonzerv kereskedelme 8-8 százalékkal, valamint az energia- és sportital eladása 17 százalékkal.
Nőtt mennyiségben és értékben is egyebek mellett a sajt, ásványvíz, margarin, túró és jégkrém kiskereskedelmi eladása. Csökkent viszont értékben 16 százalékkal az étolaj forgalma, 9 százalékkal a gyümölcslé kereslete és 3 százalékkal kevesebb fogyott a tejfölből is.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 32-ről 33 százalékra nőtt. Ezt az 1 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. A hipermarket piaci részesedése stabilan 31 százalék – olvasható a Nielsen felmérésében.
(MTI)
PM Orban: Europe Is in an Extremely Dangerous Situation















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!