A Toyota tavaly nyolc modelljéből 1,7 millió autót hívott vissza Európában, 8,5 milliót világszerte. A visszaesés mértékét nehéz lenne számszerűsíteni, de maga a tény bizonyosra vehető – mondta Tadashi Arashima, a Toyota európai részlegének vezérigazgatója újságíróknak egy kerekasztal megbeszélésen a Genfi Autószalon megnyitása előtt. „Még vizsgáljuk a kilátásokat, mivel minden egyes országban eltérő a helyzet” – mondta.
2009-ben a Toyota és prémium márkája a Lexus 730.831 autót adott el Európában, 4,7 százalékkal kevesebbet mint az előző évben. Piaci részesedése 5 százalék volt. Az eladások nem alakultak fényesen 2010 második havában – mondta Didier Leroy, az európai részleg ügyvezető elnökhelyettese, bár a megrendelés állomány február végén meghaladta a 2009 február végit.
Az elnökhelyettes szerint a márciusi értékesítési adatok alapján lehet majd felmérni a bizalom esetleges romlásának hatását, mivel az év eleji eladásokat még torzította a tavalyi ösztönző programok utóhatása. A Toyota még nem biztos benne, hogy a visszahívások hatással lesznek-e az Auris modell hibrid verziójának az idei év második felére tervezett, európai bemutatására.
(MTI)