Pályázat indul mezőgazdasági termékek promóciójára

Mezőgazdasági termékek uniós belső piacon és harmadik országokban történő megismertetéséhez, promóciójához vissza nem térítendő, legfeljebb 50 százalékos támogatási lehetőségre írt ki pályázatot a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM).

MNO
2010. 03. 03. 7:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A támogatásnak nincs pályázónkénti „felső határa”, a támogatási összegek ágazatokra bontva vannak meghatározva – mondták a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban. A szaktárcánál felhívták a figyelmet arra is, hogy a tájékoztatásra és promócióra előirányzott kifizetések 2009-ben uniós szinten nem haladták meg az 50 millió eurót. Az EU egészében pedig soha nem merítették még ki a keretet, a felhasználási maximum eddig 85-87 százalékos volt.

A kiírás szerint a pályázatokat az EU belső piacait érintően minden év november 30-ig, harmadik országokat érintően március 31-ig kell benyújtani a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalhoz (MVH). A pályázat célja az Európai Unió mezőgazdasági és élelmiszeripari termékeire, valamint azok előállítási módjára vonatkozó, EU-n belüli, illetve harmadik piacra irányuló tájékoztató és promóciós programok támogatása, európai uniós forrásból, vissza nem térítendő támogatásként. A támogatás mértéke az intézkedések elszámolható nettó költségeinek legfeljebb 50 százaléka. A pályázó szervezetnek a program finanszírozásában az éves tényleges költségek legalább 20 százalékáig kell részt vennie, a finanszírozás többi része – 0 és 30 százalék között – az érintett tagállamot terheli.

A program időtartama a szerződés aláírásától számított 1, 2 vagy 3 év, előnyben részesülnek a több éven átívelő, hosszabbtávú stratégia mentén felépülő programok. A kiírás alapján tájékoztató és/vagy promóciós „programnak” olyan több akcióból álló marketing intézkedéscsomag tekinthető, amely több, egymásra épülő vagy egymást kiegészítő marketingeszköz alkalmazásával valósul meg egy koherens stratégia mentén. Egyetlen tájékoztató és/vagy promóciós akció nem minősül programnak, ezért támogatásban nem részesíthető.

A tájékoztató és/vagy promóciós program nem irányulhat meghatározott márkanévre, és nem részesíthet előnyben termékeket különleges származásuk alapján. A termékek származására való bármely hivatkozásnak a kampány fő üzenetéhez képest másodlagosnak kell lennie. „Programon” az intézkedések olyan összefüggő együttese értendő, amelyek nagyságrendjüket tekintve elég jelentősek ahhoz, hogy elősegítsék az érintett termékekre vonatkozó ismeretek növelését és e termékek értékesítésének fokozását.

Támogatásban részesíthető a PR tevékenység, promóció és reklám, amely elsősorban a közösségi termékek minőségét, higiénikus, egészséges, biztonságos voltát, speciális gyártási módszereket, tápértéket, jelölését, környezetkímélő voltát, állatjóléti előírásoknak való megfelelését, stb. állítja előtérbe. Támogatható továbbá a nemzetközi és európai jelentőségű rendezvényeken, vásárokon és kiállításokon való részvétel, különösen a közösségi termékek imázsát javító standok létesítése. Támogathatók a tájékoztató kampányok is, például meghatározott termőhelyről származó minőségi borok, illetve a földrajzi jelzéssel ellátott borok és a földrajzi jelzéssel vagy védett hagyományos megjelöléssel ellátott szeszes italok.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.