Több férfi veszítette el az állását, mint nő

A gazdasági válság miatt világszerte több férfi veszítette el állását, mint nő – tette közzé felmérésnek eredményét az Accenture.

MNO
2010. 03. 05. 17:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A globális vezetési tanácsadó cég szerint ennek magyarázata jórészt abban rejlik, hogy a gazdasági válság olyan ágazatokat érintett leginkább, ahol a foglalkoztatottak többsége férfi. Ilyen például a feldolgozó ipar, vagy az építőipar, miközben a nők java része a válság által kevésbé érintett területeken – egészségügy, oktatás – dolgozik. De az is egy lehetséges magyarázat, hogy a vállalatok nagyobb figyelmet fordítottak arra, hogy női alkalmazottaikat kevésbé érintse a leépítés – derül ki a felmérésből.

A lista élén India áll, ahol az elbocsátottak 95 százaléka volt férfi, Franciaországban 71 százaléka, az Egyesült Államokban 54 százaléka. Hasonló tendenciát figyeltek meg az elemzők sok más országban is, Hollandiában viszont fordított volt a helyzet: ott az elbocsátottak 51 százaléka volt nő, Kínában pedig nagyjából azonos volt az arány.

Az Accenture 524 közép- és nagyvállalat vezetője körében végezte el a felmérést tavaly november és 2010. február közepe között a megelőző év elbocsátásairól.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.