Az elektromos autók gyártásában és a kapcsolódó iparágakban tevékenykedő francia cégek közös tájékoztatóján Damien Luniaud, a Citroen Hungária vezérigazgatója elmondta: becslésük szerint 2020-ra a gépkocsik piacán 4,5 százalékot ér el a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású gépkocsik aránya. Franciaországban az előrejelzés szerint a 2 millió kocsi kétharmada hibridautó, egyharmada kizárólag elektromos meghajtású lesz, ez a hatalmas autópark azonban nem falja vészes mértékben az áramot, a teljes fogyasztásban csupán 1,5 százalékos lesz a részaránya. Ez azt jelenti, hogy a technológia terjedésének nincs akadálya az üzemanyag-ellátási oldalon, nagy feladat viszont a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése, és a jelenleg még drága technológia vonzóerejének növelése – mutatott rá a szakember. Szerinte a piacot állami közreműködéssel lehet csak fejleszteni, és erre Magyarországnak is fel kell készülnie, hiszen a fenntartható közlekedés ösztönzése uniós követelmény.
Franciaországban közel 2 milliárd eurót fordítanak a töltőállomás-hálózat kiépítésére, és jogi eszközökkel is segítik az elektromos, illetve hibrid autók terjedését. Az új szabályok szerint például csak olyan házak épülhetnek, amelyek villamos hálózata alkalmas az elektromos autók töltésére – mondta a Citroen magyarországi vezetője. Thierry Le Boucher, az EDF energetikai csoport magyarországi főigazgatója hozzátette: az elektromos autó nem csupán tiszta, környezetbarát jármű, hanem igen alacsony fogyasztású: mindössze egy villanybojler éves fogyasztásának megfelelő áramot igényel, miközben ugyanannyi kilométert tesz meg, mint egy hagyományos gépkocsi. Az üzemeltetés költsége tehát szinte elhanyagolható a hagyományos autókéhoz képest, az elektromos autó azonban jóval drágább – hangzott el a tájékoztatón.
Egyebek között itt volna dolga az államnak – hangsúlyozták az MFKI tájékoztatóján felszólaló francia szakemberek. Hazájukban a tervek szerint 5 ezer eurós támogatást kapnak majd a vásárlók – említették a francia megoldást. Hozzátették, hogy a környezetbarát közlekedés fejlesztésére vonatkozó stratégiáról és a belső piac kialakításáról Magyarországnak is gondoskodnia kell.
(MTI)
Frei Tamás szerint Zelenszkijnek engednie kell, „ez itt a vége” + videó














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!